Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Cyfrowa rewolucja w Poczcie Polskiej: papier odchodzi do lamusa

05-07-2023, 17:59

Poczta Polska stawia na ekologię i technologię, eliminując papier z codziennej pracy. Operator chce przekształcić się w ekologiczne, cyfrowe centrum logistyczne.

Cyfrowa rewolucja w Poczcie Polskiej: papier odchodzi do lamusa

Poczta Polska wdrożyła ambitny program ekologiczny "Poczta bez papieru". Krok ten stanowi część szerszego procesu digitalizacji procesów i dokumentów, którego celem jest zminimalizowanie zużycia papieru i tworzenie bardziej zrównoważonej przyszłości.

Główne korzyści wynikające z cyfryzacji Poczty Polskie to oszczędność czasu, usprawnienia procesów, oszczędności finansowe oraz pozytywny wpływ na środowisko. Jednak tych benefitów jest znacznie więcej, zapewniają przedstawiciele firmy w komunikacie prasowym.

Poczta Polska w erze cyfrowej

Poczta Polska, obierając kierunek Zielona Poczta, chce zintensyfikować swoje wysiłki na rzecz ekologii. Firma nie tylko modernizuje sortownie, inwestuje w nowoczesne urządzenia i maszyny, ale także prowadzi szeroko zakrojone akcje edukacyjne wśród swojej licznej załogi.

Oczywiście, nie da się pominąć wpływu pandemii, która przyspieszyła proces cyfryzacji tej instytucji, pokazując jednocześnie, jak sprawna może być organizacja bez użycia papieru.

Pracownicy Poczty Polskiej korzystają obecnie z szeregu systemów elektronicznych, które wspierają obieg dokumentów i informacji, pracę zespołową i przechowywanie zasobów. Większość pracowników zarządza swoimi sprawami kadrowymi bez użycia papieru - zapewnia firma. Elektronicznie potwierdzają obecność w pracy, sprawdzają informacje dotyczące wynagrodzenia, rozliczają wyjazdy służbowe i delegacje oraz składają wnioski o urlop.

Poczta Polska coraz chętniej korzysta także z formuły e-learningu. Jak podano, dzięki tej metodzie, w ubiegłym roku przeszkolono 400 tys. uczestników (wiele osób uczestniczyło w więcej niż jednym szkoleniu).

Zakres cyfryzacji Poczty Polskiej nie ogranicza się jedynie do wewnętrznej działalności. Firma coraz częściej korzysta z elektronicznej formy współpracy z kontrahentami. Według przedstawicieli Poczty Polskiej w ten sposób zawierane są umowy, przeprowadzane są postępowania przetargowe, a także prowadzona jest korespondencja z urzędami.

Cyfrowe usługi dla klientów Poczty Polskiej

Poczta Polska przenosi coraz więcej usług do sfery cyfrowej. Klienci firmy mogą już załatwić wiele spraw związanych z nadawaniem i odbiorem przesyłek zdalnie, bez wychodzenia z domu. Spółka oferuje także cyfrowe odpowiedniki listów poleconych, które zapewniają pełne bezpieczeństwo korzystania z tych usług.

Mowa tutaj o usługach rejestrowanego doręczenia elektronicznego – e-Doręczenia, które służą do komunikacji elektronicznej z podmiotami publicznymi oraz Q-Doręczenia. Te ostatnie wykorzystywane są do komunikacji pomiędzy firmami, przedsiębiorcami, stowarzyszeniami, adwokatami oraz osobami fizycznymi.

Foto: Freepik

Na podstawie informacji prasowej


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik