Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Coraz więcej dzieci w serwisach społecznościowych

18-03-2011, 20:52

Dzieci coraz wcześniej rozpoczynają swoją przygodę z internetem. Jest to sygnał, że większą wagę powinniśmy poświęcić ich ochronie w cyfrowym świecie.

Niedawno wspominaliśmy o Ewie Farnej, która w internecie prowadzi talk-show dotyczący bezpieczeństwa dzieci w internecie. Jak się okazuje, tego typu działań powinno być znacznie więcej, gdyż młodych internautów lawinowo przybywa.

>>Czytaj także: Trójwymiarowy obraz bez okularów w konsoli Nintendo 3DS (wideo)

Sonda
Dzieci spędzają za dużo czasu w internecie?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Organizacje non-profit Joan Ganz Cooney Center oraz Sesame Workshop przygotowały badania, z których wynika, że około 80 proc. dzieci w wieku do pięciu lat ze Stanów Zjednoczonych co najmniej raz w tygodniu korzysta z internetu.

Równie dużą popularnością cieszą się zabawki edukacyjne oraz odtwarzacze multimedialne z których korzystają już niemal niemowlaki. Nieco później, bo w grupie wiekowej od 5 do 9 lat, dzieci zaczynają intensywnie korzystać z różnego rodzaju gier.

Badania dotyczące dzieci w internecie
fot. http://joanganzcooneycenter.org/ - Badania dotyczące dzieci w internecie
Dosyć niepokojące mogą się wydawać statystyki dotyczące czasu, jaki młodzież spędza, konsumując media. W przedziale wiekowym od 8 do 10 lat poświęcają one na to już 5,5 godziny dziennie. O ile badania ze Stanów Zjednoczonych prawdopodobnie nie przekładają się jeszcze na nasz kraj, o tyle już teraz warto pamiętać, by nasze pociechy w sieci skupiały się na wartościowych materiałach. Wiele godzin dziennie, które mamy do zagospodarowania w tak młodym wieku, mogą realnie zmienić ich przyszłe życie.

>>Czytaj także: BlackBerry oraz iPhone 4 złamane na Pwn2Own 2011


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *