Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Coca-Cola wesprze Iplex, filmy pozostaną darmowe

16-07-2010, 17:42

Jedna z najpopularniejszych marek na świecie pomoże osiągnąć rentowność jednemu z nielicznych polskich serwisów oferujących wideo na żądanie. Czy model biznesowy oparty na sprzedaży reklam się sprawdzi?

Serwis Iplex.pl działa w sieci od 2008 roku jako internetowa wypożyczalnia VoD, jednak prawdziwy rozkwit witryna przeżyła po tym, jak zniosła w lutym tego roku wszelkie opłaty związane z odtwarzaniem filmów. Było to niewątpliwie ryzykowne posunięcie, jednak na razie wszystko wskazuje na to, że na nowym modelu finansowania skorzystają zarówno użytkownicy, jak i właściciele serwisu.

Projekt wciąż nie jest jeszcze rentowny, zatem każdy większy sponsor jest na wagę złota. Do tej pory udało się namówić do współpracy między innymi Mazdę, Dialog, UPC, Sony czy Warner Bros. Do tego grona dołącza teraz Coca-Cola, jedna z najwartościowszych światowych marek.

>> Czytaj także: Całkowicie darmowe kina internetowe

Na partnerstwie obu firm najwięcej mają zyskać internauci, dla których przygotowano nowy dział zawierający 67 filmów fabularnych, w tym nagrodzony tegorocznym Oskarem The Hurt Locker – W pułapce wojny czy nominowany do Złotej Palmy na Festiwalu Filmowym w Cannes Broken Flowers. Na liście znalazł się także trzynastoodcinkowy serial The Leverage – Uczciwy przekręt.

Pomimo optymistycznych informacji, w rozmowie z Dziennikiem Internautów, prezes zarządu Iplex.pl wspomina, iż na razie nie ma planów dotyczących współpracy z telewizją, jak to ma miejsce w przypadku amerykańskiej usługi Hulu.

Wspomniany serwis Hulu wprowadził niedawno abonament, co przy tak dużej skali jego działalności rodzi pytanie o zasadność stosowania w polskim Iplex modelu biznesowego opartego wyłącznie o wyświetlanie reklam. Zapytany przez Dziennik Internautów o możliwość wprowadzenia opłat za odtwarzanie filmów zarząd serwisu odpowiada krótko - na razie nie przewidujemy.

>> Czytaj także: Pełnometrażowe filmy na YouTube

Według nas forma oglądania bezpłatnego VoD pokrywa się z naszymi założeniami i oczekiwaniami klientów. Natomiast rynek VoD jest na tyle młody i nieuregulowany, że nie możemy podobnych rozwiązań wykluczyć w przyszłości. Na pewno bacznie będziemy się przyglądać wynikom Hulu, chociaż zdajemy sobie sprawę, że rynek amerykański nie jest analogiczny do polskiego i rządzi się własnymi prawami - dodaje Łukasz Skrzypek, prezes zarządu Iplex.pl.

Aby uzyskać dostęp do nowych materiałów, konieczna będzie wymiana kodu znajdującego się pod nakrętką jednego z napojów na hasło dostępu do serwisu. Całość będzie realizowana za pośrednictwem witryny Zapunktowani.pl, a odblokowany w ten sposób film będziemy mogli odtwarzać do końca trwania promocji nieograniczoną ilość razy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING


Tematy pokrewne:  

tag VoDtag Hulu.comtag Hulutag Coca-Cola