13% użytkowników z Europy straciło pieniądze lub ważne informacje w wyniku działań swoich dzieci online - wynika z badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab i B2B International.
reklama
Dzieci korzystające z internetu, fot. shutterstock.com
Dane te nie są aż tak zaskakujące, jeśli weźmiemy pod uwagę, że 47% respondentów uważa, że ich dzieci mają niewielką wiedzę na temat technologii komputerowych, a 39% - że w ogóle nie orientują się w zakresie cyberzagrożeń. Ten brak świadomości stwarza ryzyko dla rodziców, którzy pozwalają dzieciom korzystać ze swoich urządzeń. 7% europejskich internautów przyznało, że ich dzieci przypadkowo skasowały istotne dane, podczas gdy 4% otrzymało niespodziewane rachunki ze sklepów z aplikacjami, po tym jak ich dzieci korzystały z internetu.
Ogólnie co piąty badany rodzic przyznał, że utracił kiedyś pieniądze lub istotne dane na skutek działań swoich dzieci. Mimo to tylko jedna trzecia rodziców wykazuje rzeczywistą czujność wobec tego zagrożenia - jedynie 35% respondentów obawia się, że ich pociechy mogą bez konsultacji wydać pieniądze w internecie, i tylko 29% martwi się, że ich dzieci zbyt pochopnie udostępniają poufne informacje.
Jednocześnie rodzice stosują różne metody mające na celu uniknięcie problemów, np. 34% badanych osobiście kontroluje, w jaki sposób ich dzieci korzystają z urządzeń, a 12% poprosiło swojego dostawcę usług internetowych, aby zablokował dostęp do określonych stron internetowych. Ponadto 37% rodziców regularnie przypomina swoim dzieciom o zagrożeniach w internecie, podczas gdy 15% wybrało opcję dołączenia do grona znajomych swoich dzieci na portalach społecznościowych. Jedynie 24% respondentów korzysta z wyspecjalizowanego oprogramowania, aby regulować aktywność swoich dzieci online.
Czytaj także: Co dziewiąty nastolatek w Polsce przesyła swoje nagie zdjęcia
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|