Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Child Alert: Komunikaty o zaginionych dzieciach w T-Mobile

08-02-2016, 01:25

T-Mobile Polska został pierwszym operatorem telekomunikacyjnym, który rozpoczął współpracę z Komendą Główną Policji w ramach sytemu Child Alert. Klienci T-Mobile, dzięki komunikatom o zaginionych dzieciach, przesyłanym prosto na ich telefony, będą mogli pomóc w ich szybszym odnalezieniu!

W Polsce, każdego roku zgłaszanych jest ok. 8 tysięcy zaginięć małoletnich. Dla odnalezienia dziecka kluczowe jest szybkie rozpoczęcie poszukiwania i przekazanie informacji o zaginięciu. Od 20 stycznia w poszukiwaniach mogą pomóc również Klienci T-Mobile.  Aby móc zareagować, wystarczy mieć telefon i włączyć powiadomienia Child Alert.

Child Alert to system alarmowy, zarządzany przez Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych Komendy Głównej Policji. Polega na szybkim informowaniu społeczeństwa, za pośrednictwem wszystkich dostępnych mediów, teraz również za pomocą telefonów komórkowych, o zaginionym lub uprowadzonym dziecku. Każde zaginięcie osoby powoduje prowadzenie przez Policję działań poszukiwawczych. Ale nie każde zaginięcie uruchamia Child Alert. Aby ten system alarmowy został uaktywniony muszą być spełnione ściśle określone kryteria.

Zaginięcie lub porwanie dziecka wiąże się z niewyobrażalnym stresem, ogromnymi, trudnymi do opisania emocjami dla jego rodziny. W ubiegłym roku mieliśmy dwa takie przypadki – udało nam się te sprawy szczęśliwie rozwiązać, dzięki pomocy mediów i partnerów programu. Dziś telefon komórkowy ma każdy z nas, dlatego bardzo cieszymy się, że T-Mobile, jako pierwszy operator w Polsce, dołączył do systemu Child Alert. Dzięki wsparciu T-Mobile, zyskujemy możliwość powiadomienia o sytuacji kryzysowej i włączenia w proces poszukiwań jeszcze większej liczby osób.- mówi insp. Zbigniew Maj, Komendant Główny Policji.

Technologia w służbie bezpieczeństwa dzieci

Zaangażowanie T-Mobile w projekt to działanie zgodne z ideą „Technology for good”, czyli wykorzystanie nowych technologii dla dobra społeczeństwa. Jest spójne ze strategią odpowiedzialnego biznesu T-Mobile i budowanej przez firmę kultury pomagania.

T-Mobile jako pierwszy operator w Polsce, umożliwił klientom otrzymywanie powiadomień o zaginięciu dziecka. W praktyce, jeżeli pojawią się okoliczności wskazujące na zaginięcie lub porwanie dziecka, T-Mobile wyśle do Klientów specjalny MMS (Child Alert). Będzie to przygotowany przez Policję komunikat, zawierający podstawowe dane na temat zdarzenia i zaginionego dziecka. MMS będzie wysyłany tylko i wyłącznie po ogłoszeniu poszukiwań dziecka w ramach systemu Child Alert. Od momentu uruchomienia systemu do dziś uruchomiono tylko dwa alerty.

Bezpieczeństwo dzieci to dla T-Mobile kwestia absolutnie kluczowa, dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć Komendę Główną Policji. Cieszymy się, że T-Mobile jako pierwszy operator w Polsce włączył się do programu Child Alert. Technologie, którymi dysponujemy i które na co dzień udostępniamy naszym Klientom, można z powodzeniem wykorzystać do istotnych społecznie celów – aby stać na straży bezpieczeństwa najmłodszych. Ważne jest dla nas, aby zachęcić jak najwięcej naszych Klientów, by aktywowali powiadomienia Child Alert, bo każda para oczu i telefon to realna pomoc! – mówi Adam Sawicki, Prezes T-Mobile Polska.

Komunikaty wysyłane będą tylko do tych Klientów T-Mobile, którzy wcześniej wyrazili zgodę na otrzymywanie takich powiadomień. Aby wyrazić zgodę należy wysłać bezpłatnego SMSa na numer 80040 o treści TAK lub odpowiadając na SMSa wysłanego przez operatora. Od połowy roku br. zgodę na otrzymywanie powiadomień będzie można zrealizować podczas podpisywania nowej umowy lub aneksu.

Na stronie www.childalert.pl dostępne są porady dla rodziców, opiekunów i nauczycieli, jak mogą zadbać o bezpieczeństwo najmłodszych oraz jakie podjąć kroki, gdy już dojdzie do zaginięcia dziecka.

Autor: Justyna Stasińska, T-Mobile


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR