Wraz z rosnącą popularnością smartfonów coraz chętniej to właśnie na nich sprawdzamy, co dzieje się w okolicy. Niestety wydawcy nie mogą jeszcze odtrąbić sukcesu.
reklama
Jak wspominaliśmy niedawno, smartfony powoli wypierają standardowe telefony, co jest bardzo dobrą informacją nie tylko dla producentów aplikacji mobilnych, ale także wydawców.
Według najnowszego barania Pew Research Center prawie połowa użytkowników smartfonów wykorzystuje je do przeglądania lokalnych informacji. Zaledwie 1 proc. z nich płaci jednak za tego typu aplikacje. Znacznie lepiej jest w przypadku subskrypcji informacji, na którą decyduje się co trzeci posiadacz smartfona.
Warto dodać, że badano zachowania 750 użytkowników wyłącznie z Anglii oraz Hiszpanii. Jak wspominają autorzy raportu: Wielu wydawców spogląda z nadzieją na mobilne aplikacje, szukając nowych źródeł dochodu na lokalnym rynku. Badania wskazują jednak, że jest przed nimi jeszcze długa droga.
Co ciekawe, zauważono także, że dużą popularnością cieszy się mobilna prognoza pogody. Ponad 42 proc. użytkowników wspomina, że korzysta z takiej funkcji, a aż 37 proc. przegląda z poziomu swojego smartfona rekomendacje miejsc takich, jak restauracje czy puby.
Z aplikacji mobilnych oferujących premiowane treści ludzie w wieku 18-29 lat korzystają niemal dwukrotnie częściej niż starsi. Znacznie chętniej odwiedzają oni także mobilne wersje serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, MySpace czy LinkedIn.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|