Broniące praw konsumentów dwie organizacje nie chcą dopuścić do przejęcia AdMob przez Google. Wysłane do Federalnej Komisji Handlu pismo może jeszcze bardziej opóźnić akwizycję.
reklama
Dwie amerykańskie organizacje broniące praw konsumentów - Consumer Watchdog oraz Center for Digital Democracy - zwróciły się do Federalnej Komisji Handlu (FTC), by ta zablokowała przejęcie firmy AdMob przez Google. Ich zdaniem transakcja ta może w poważny sposób zaszkodzić prywatności użytkowników telefonów komórkowych, a także rozwojowi tego segmentu reklamy.
Przypomnijmy, że w pierwszej połowie listopada firma z Mountain View ogłosiła chęć przejęcia AdMob, niewielkiego przedsiębiorstwa zajmującego się reklamą w telefonach komórkowych, za kwotę 750 milionów dolarów. Jest to wielokrotnie więcej niż wart jest obecnie cały rynek. Przed świętami niespodziewanie FTC poprosiła Google o dodatkowe informacje na temat planowanej akwizycji.
Zdaniem dwóch organizacji głównym motywem działania Google jest kupienie monopolu w kolejnym segmencie rynku reklamowego - firma już teraz zdominowała reklamę w wyszukiwarkach, chce wejść teraz w telefony komórkowe - specjaliści są optymistami co do perspektyw rozwoju tej części branży. Organizacje broniące praw konsumentów uważają ponadto, że rynkowi potrzebna jest konkurencja, by utrzymać niskie ceny, innowacyjność, a klientom zapewnić wybór.
Chcą one również, by Komisja przyjrzała się sprawom prywatności. Istnieją bowiem obawy, że w rękach jednej firmy znajdzie się bardzo dużo informacji odnośnie poszczególnych osób - ich zachowań w sieci czy danych demograficznych. Mogłyby one być wykorzystywane w reklamie behawioralnej, która obecnie wzbudza sporo kontrowersji - nie brak głosów, że zbyt głęboko ingeruje ona w życie osobiste.
W sprawie tej głosu nie zabrała jeszcze Unia Europejska. Nie jest jednak wykluczone, że także i ona będzie chciała bliżej przyjrzeć się planowanemu przejęciu. Póki co jednak żadne sygnały z Brukseli nie nadchodzą.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*