Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Challenge accepted, czyli o cyfryzacji w kraju nad Wisłą

01-02-2019, 13:39

Raport „Polska jako cyfrowy challenger 2018” wskazuje, że nasz kraj cyfryzuje się szybciej niż największe kraje Europy. Proces ten wzmacnia się o 7% rocznie. Polacy mogą obecnie korzystać między innymi z nowych e-usług proponowanych przez administrację rządową.

robot sprzątający

reklama


Coraz więcej Polaków posiada Profil Zaufany – obecnie przeszło 2,6 miliona osób. To ponad osiem razy więcej niż trzy lata temu. W 2018 r. około 2,5 miliona wniosków w programach 500+ i 300+ złożono przez internet.

Do urzędów tą samą drogą trafiło 170 tysięcy wniosków o wydanie dowodu osobistego. Od 1 czerwca 2018 r. - czyli od dnia uruchomienia e-usługi - do dziś rodzice zgłosili online narodziny ponad 27 tysięcy maluchów. Niemal 40 tysięcy osób, bez wychodzenia z domu, zameldowało się w nowym miejscu zamieszkania. Polacy złożyli też prawie 35 tysięcy wniosków o odpis aktów stanu cywilnego.

E-usługi i informacje dla Obywateli i Przedsiębiorców w jednym miejscu

W 2018 r. Ministerstwo Cyfryzacji stworzyło nową funkcjonalność na portalu Obywatel.gov.pl - Panel użytkownika. Dzięki tej funkcjonalności obywatel otrzymuje dostęp do:
·       popularnych publicznych usług cyfrowych na tym portalu,
·       swoich danych w rejestrach państwowych
·       szczegółowych informacji o swoich pojazdach.

Centralne usługi dla obywateli cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Na przykład:
·       z usługi Wyślij pismo ogólne w 2018 r. skorzystało 235 768 osób,
·       wydanie dowodu osobistego w 2018 r. elektronicznie zawnioskowało 99 955 osób,
·       narodziny dziecka za pomocą e-usługi Zgłoś urodzenie dziecka od 1 czerwca 2018 r. (czyli od momentu jej udostępnienia) do 31 grudnia 2018 r. zgłosiło 23 467 osób.

Z kolei portal Biznes.gov.pl Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii oferuje przedsiębiorcom ponad 300 usług do załatwienia wyłącznie online. W ciągu ostatniego roku liczba jego odsłon wzrosła o 86,6%. Jest on – podobnie jak portal GOV.PL - rozwijany przy współudziale użytkowników. Dla przykładu w ramach akcji #GłosPrzedsiębiorcy zebrano dotychczas ponad 240 pomysłów. Regularnie prowadzone są też badania użyteczności i sprawdzane potrzeby użytkowników.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *