Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Car wrapping, czyli nowy trend wśród kierowców

31-08-2016, 11:48

Znany i stosowany od lat na Zachodzie, w Polsce dopiero staje się popularny. Car wrapping nie tylko wyróżni auto na drodze, nadając mu indywidualny charakter, ale również uchroni oryginalny lakier przed kamieniami, błotem i promieniami UV. Sprawdź, co to jest i dlaczego warto go zastosować.

robot sprzątający

reklama


Podczas targów MOTO SHOW w Krakowie w maju tego roku polska ekipa z programu 3M Endorsed Vehicle Graphics Installers pobiła nowy rekord Guinessa w jak najszybszym oklejaniu samochodu. W ciągu 39 minut i 26 sekund (czyli o 35 minut krócej niż poprzedni rekordziści) Polacy całkowicie zmienili kolor Audi 6 z czarnego błysku na ciemnoniebieską satynę. Do pracy wykorzystali folię dedykowaną do zmiany barwy pojazdów. Targi targami, ale taki zabieg może dziś wykonać każdy.

Car wrapping – co to jest?

Po polsku car wrapping – to nic innego jak oklejanie samochodów, zarówno w sensie całkowitej zmiany koloru auta, jak i oklejenie go grafiką. To ostatnie rozwiązanie idealnie sprawdza się w wypadku firm posiadających flotę – do wizualnej identyfikacji pojazdów oraz wykorzystania ich jako nośników reklamowych dla przedsiębiorstwa. Z kolei, całkowita zmiana barwy samochodu jest świetną opcja dla właścicieli prywatnych pojazdów, którzy mają potrzebę samowyrażenia się, zamanifestowania swojego charakteru i upodobań. Folia daje duże pole do popisu, pozostawiając do dyspozycji całą masę efektów, od chromu, przez carbon i szczotkowany metal aż po puszysty atlas. Zwolennicy mniejszej ekstrawagancji mogą zaś sięgnąć po bogatą paletę kolorów, zarówno w wersji matowej, jak i błyszczącej. Oprócz roli czysto estetycznej folia pełni też funkcję ochronną: jest barierą między oryginalnym lakierem pojazdu, a niesprzyjającymi warunkami zewnętrznymi, jak błoto, piasek, kamienie, promienie słoneczne i sól. Jest to więc alternatywna wobec lakierowania metoda odświeżenia auta.

car wrapping

 

Jaką wybrać folię?

Osoby, którzy chcą skorzystać z car wrappingu, mają do wyboru folie monomeryczne, polimeryczne, kalandrowane i wylewane. Każde z nich mają nieco inne zastosowanie. W wypadku prostego oklejania samochodu reklamami krótkookresowymi, najlepiej sprawdzają się folie monomeryczne. Z kolei, wylewane są idealne w wypadku średniookresowych i długookresowych aplikacji. Folie polimeryczne również, jednak one nadają się do płaskich lub lekko załamanych powierzchni. Bardziej skomplikowane zabiegi i tuning detali wymaga korzystania z folii wylewanych. Oprócz rodzaju folii ważna jest także ich jakość. Tu warto postawić na sprawdzonego producenta, przeprowadzić rozpoznanie wśród dostawców i przed dokonaniem wyboru zobaczyć, jak wygląda efekt końcowy przy użyciu danej folii. Dla przykładu, podczas bicia wspomnianego wcześniej rekordu Guinessa samochód Audi 6 został oklejony folią 3M Wrap Film z serii 1080. Jeśli oklejanie ma dotyczyć floty samochodów, które będą pełniły rolę nośników reklamowych, należy dobrać także odpowiedni laminat, który będzie zabezpieczał grafikę przed myciem i szczotkowaniem, a także – w wypadku cystern – chronił przed niekorzystnym oddziaływaniem przewożonych paliw i chemikaliów.

Indywidualny design

Aby car wrapping się udał, a folia wyglądała na karoserii estetycznie i przyniosła zamierzony efekt, konieczne jest odpowiednie wykonanie aplikacji przez wykwalifikowanych specjalistów. Ważne, by warsztat, który weźmie się za wykonanie tej usługi, oferował podstawowe warunki do przeprowadzenia procesu foliowania: miał czystą przestrzeń i stabilną temperaturę. Specjaliści będą też w stanie doradzić odnośnie wyboru koloru i rodzaju folii. Przed wizytą w warsztacie można też samodzielnie zaprojektować zmianę wyglądu auta. Firma 3 M (http://3mcentruminspiracji.pl/) – światowy gigant w dziedzinie innowacji i producent m.in. folii do oklejania samochodów – udostępnia narzędzie, dzięki któremu można zobaczyć jak będzie wyglądało auto po zastosowaniu car wrappingu. Na stronie projektu 3 M Wrap Customizer można wybrać spośród wachlarza tekstur, kolorów i wykończeń. Wystarczy puścić wodze wyobraźni!


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E