Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Bramka płatnicza a płatności walutowe - wszystko, co musisz wiedzieć

30-12-2021, 12:39

Wielowalutowa bramka płatności umożliwia przyjmowanie i przetwarzanie płatności w różnych walutach, szczególnie tych często używanych przy transakcjach międzynarodowych lub na terenie Unii Europejskiej. Co istotne, nie ma znaczenia, czy zajmujemy się handlem online na arenie krajowej czy międzynarodowej. Wdrożenie płatności wielowalutowej jest korzystne w każdym przypadku. W artykule opowiemy o zaletach takiego rozwiązania.

Dlaczego umożliwienie płatności online w innych walutach jest ważne?

Świat w dobie globalizacji umożliwia nawet małym, lokalnym rynkom otwieranie się na zagraniczne możliwości i międzynarodowe współpracę. Ponadto każdy kraj Unii Europejskiej gości u siebie mieszkańców z różnych regionów, którzy używają różnych walut do płatności. Sprzedawcy nie mogą o tym zapominać. Dotyczy to również właścicieli e-sklepów.

Umożliwienie płatności w wielu walutach to przede wszystkim wygoda dla klienta, który będzie mógł wybrać, w jakiej walucie opłaci zakup. Istotne będzie też dla niego uniknięcie kosztów przewalutowania. Otwarcie swojej działalności na nowe formy płatności stwarza nowe drogi zdobywania klientów na zagranicznych rynkach. W tym celu niezwykle ważne są transparentności i odpowiednie wdrożenie płatności na arenie międzynarodowej.

Bramka płatnicza a płatności walutowe - wszystko, co musisz wiedzieć

Jak działają płatności wielowalutowe?

Pierwszym krokiem w stronę płatności międzynarodowych w e-sklepie jest wybranie odpowiedniego sposobu ich przyjmowania. Nowoczesne bramki płatności umożliwiają przetwarzanie transakcji międzynarodowych w różnych walutach od klientów na całym świecie. Płatności transgraniczne w takich bramkach pozwalają na kompleksową obsługę zagranicznych rynków e-commerce. Jak to działa? Podstawą jest oferowanie kupującym wielu opcji walutowych, aby klienci międzynarodowi mogli płacić w wybranej walucie (np. euro czy funt brytyjski). 

Bramki płatnicze a nowoczesne rozwiązania dla płatności transgranicznych

PayU, jako polski lider bramek płatności, oferuje wiele sposobów integracji systemu z płatnościami międzynarodowymi. Jednym z takich rozwiązań jest PayU | Hub, który pozwala na obsługę płatności nie tylko z UE, ale także z Azji, Europy Środkowej i Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. Technologia jest w stanie obsłużyć ponad 20 różnych walut i ponad 400 metod płatności od dostawców z całego świata. Z poziomu bramki można też włączyć szybkie przelewy elektroniczne z innych krajów UE.

Wygodne funkcje bramek umożliwiają dynamiczne przeliczanie walut, uproszczone autoryzacje i wgląd do statystyk, które ułatwią optymalizację działań. PayU pozwala także na rozliczanie środków pomiędzy PayU a Sprzedawcą w różnych walutach. Jest to możliwe dzięki systemowi ICP, czyli International Currency Payouts. Rozwiązanie ułatwia przyjmowanie wpłaty w walutach europejskich i w najpopularniejszych walutach południowoamerykańskich. Właściciel e-sklepu będzie mógł się rozliczać w jednej, wybranej przez siebie walucie (np. USD lub EURO), bez względu na walutę wpłaty klienta. Dzięki procedurom PayU klient nie ponosi kosztów przewalutowania, a za rozliczenie walut odpowiada dostawca bramki.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR