Blogerzy i twórcy podcastów mogą zacierać ręce

26-04-2006, 12:55

W roku 2005 na reklamę na blogach, podcastach i w kanałach RSS wydano ok 20,4 milionów USD, czyli o 198,4 proc. więcej niż w 2004 roku - wynika z raportu Blog, Podcast and RSS Advertising Outlook opublikowanego przez firmę PQ Media.

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


Na razie, najwięcej reklamodawców przyciągają blogi - firmy pozostawiły tam w ubiegłym roku ok 16,6 mln USD, czyli 81,4 proc. wszystkich wydatków we wspomnianej grupie mediów.

Na reklamę w podcastach, czyli internetowych publikacjach w postaci dźwiękowej, wydano w tym czasie tylko 3,1 mln USD, ale - jak przewiduje PQ Media - do roku 2010 to właśnie internetowe audycje będą najpopularniejszym medium reklamowym z wydatkami rzędu 327 mln USD.

W kanałach RSS reklamodawcy pozostawili w 2005 roku jedynie 650 tys. USD, podaje PQ Media.

Zdaniem przedstawicieli firmy badawczej, niski - w porównaniu z ogólnymi wydatkami na reklamę w internecie - poziom wydatków na reklamę w mediach tworzonych przez indywidualnych internautów wynika z faktu, że wciąż uważane są za nowinki na rynku internetowym, nie mają określonych standardów pomiarowych, a także z innych problemów technologicznych.

Według prognoz PQ Media, w roku 2006 rynek reklamowy w mediach, typu blogi, podcasty oraz kanały RSS, wzrośnie do blisko 50 mln USD, a w roku 2010 reklamodawcy pozostawią tam ok 757 mln USD.

Źródło: PQ Media


Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.