Dzięki ogłoszonemu właśnie przejęciu ITA, Google liczy na zaistnienie na rynku zakupów biletów lotniczych online. Mimo sporej konkurencji wydaje się, że producent wyszukiwarki ma szansę na odniesienie sukcesu. Google nie brak także pieniędzy na inwestycje.
Połowa biletów lotniczych jest dzisiaj rezerwowana online. Dla klientów jest to rozwiązanie niezwykle wygodne - w domowym zaciszu mogą znaleźć ofertę najbardziej pasującą do ich oczekiwań. Z kolei dla linii lotniczych oznacza to ograniczenie kosztów - mniej biur i mniej drukowanych biletów. Popularność zyskały serwisy oferujące usługi wyszukiwawcze oraz rezerwacyjne - pozwalają w krótkim czasie zapoznać się z ofertą setek linii lotniczych bez konieczności odwiedzania poszczególnych stron.
Potencjał w tym rynku dostrzegła Google. Jak wynika z wydanego wczoraj komunikatu, podpisała ona właśnie umowę przejęcia firmy ITA zajmującej się tworzeniem oprogramowania obsługującego dane linii lotniczych, w tym godziny odlotów i przylotów, ceny oraz dostępność miejsc.
Google wierzy, że pomimo dużej konkurencji w tej branży wciąż istnieje miejsce dla nowych graczy, a także możliwość wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań. Po zakończeniu akwizycji firma chce przystąpić do prac nad stworzeniem usługi, która w sposób bardziej kompleksowy, ale jednocześnie łatwiejszy w obsłudze pozwoli wyszukać odpowiednie połączenia lotnicze.
Transakcja warta jest 700 milionów dolarów i nie będzie przedmiotem postępowań wyjaśniających ze strony regulatorów rynku - Google nie przejmuje bowiem swojego konkurenta, nie zmienią się więc relacje między działającymi już firmami.
ITA powstała w roku 1996, obecnie zlokalizowana jest w miejscowości Cambridge w stanie Massachusetts. Stworzyli ją specjaliści w zakresie technologii komputerowych z MIT.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|