BIG InfoMonitor uruchomił serwis BIG.pl mający ułatwić konsumentom przekazanie danych o nierzetelnych osobach i firmach do Rejestru Dłużników. W nieco ponad miesiąc stronę serwisu odwiedziło około 36 tysięcy osób, co siódma zdecydowała się na rejestrację.
Wraz z nowelizacją ustawy o BIG (ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych) konsumenci zyskali nowe uprawnienia, w tym możliwość przekazania do BIG informacji o nierzetelnych osobach i firmach, które mają wobec nich zaległe zobowiązania finansowe. BIG.pl został uruchomiony z myślą właśnie o klientach indywidualnych i mikroprzedsiębiorcach.
Serwis zapoznaje użytkowników z nowymi możliwościami prawnymi i pozwala na dostęp online do usług BIG InfoMonitoru. Poprzez BIG.pl można wygenerować bezpłatny raport o sobie, przygotować wezwanie do zapłaty wysyłane do dłużnika, wreszcie po zawarciu umowy wpisać dłużnika do Rejestru Dłużników prowadzonego przez BIG InfoMonitor.
W ciągu 5 tygodni od uruchomienia serwisu stronę odwiedziło ponad 36 tysięcy internautów, co siódmy z nich (5104 osoby) zdecydował się założyć konto, a 2606 osób przygotowało dla siebie umowę pozwalającą w następnym kroku przekazać dane dłużnika do Rejestru Dłużników BIG.
BIG InfoMonitor prowadzi własny Rejestr Dłużników, ale jako jedyne biuro informacji gospodarczej w Polsce ma także dostęp do danych Biura Informacji Kredytowej i Związku Banków Polskich. Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor dysponuje bazą liczącą 4,6 miliona negatywnych rekordów, informacji gospodarczych o konsumentach i przedsiębiorcach.
- Wiążemy z BIG.pl duże nadzieje – mówi Marcin Ledworowski, Wiceprezes BIG InfoMonitor S.A. – Zakładamy, że dalszy rozwój produktowy spółki na rynku masowym będzie bazować na rozwoju tego serwisu internetowego. Wspólnie z naszymi akcjonariuszami monitorujemy rynek zadłużenia i pracujemy nad kompleksowymi rozwiązaniami ułatwiającymi dostęp do informacji gospodarczej o konsumentach i przedsiębiorcach – dodaje.
Od początku roku oraz łącznie na koniec I półrocza firma wypracowała dodatni wynik finansowy. Zysk netto na koniec czerwca wyniósł ponad 107 tysięcy złotych. Sprzedaż w tym czasie wzrosła o 42% w porównaniu z analogicznym okresem w 2009 roku.
- Istotnym wydarzeniem w tym roku była nowelizacja ustawy, która pozwoliła na szersze udostępnienie usług BIG dla klienta indywidualnego oraz dla branży windykacyjnej – komentuje Mariusz Hildebrand, Prezes BIG InfoMonitor.
Rosnące zainteresowanie usługami BIG potwierdza rosnąca liczba udostępnionych raportów o konsumentach i firmach. W pierwszej połowie 2010 roku firmy pobrały ponad 3,5 miliona raportów, czyli o 32% więcej niż w analogicznym okresie 2009 roku. W całym roku 2009 BIG InfoMonitor udostępnił ponad 5,5 miliona raportów. Szacuje się, iż w bieżącym roku może zostać udostępnionych nawet 8 milionów raportów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*