Bezpieczeństwo i interoperacyjność jako główne problemy w komunikatorach

27-11-2015, 15:38

Według badań przeprowadzonych przez firmę tyntec (globalnego operatora komórkowego) około 15% użytkowników z USA i 40% z Chin twierdzi, ze istotną wadą w aplikacjach przesyłających jest brak bezpieczeństwa.

Najczęstsze skargi użytkowników WeChat (najbardziej popularnego w Chinach) i Facebook Messenger (najbardziej popularnego w USA) dotyczą braku bezpieczeństwa i interoperacyjności, czy umiejętności porozumiewania się z osobami, które nie korzystają z tej samej aplikacji. Zwłaszcza, że zakupy w aplikacjach rosną – 95% respondentów z Chin i 64% amerykańskich respondentów kupuje produkty lub usługi za pomocą komunikatora lub głównej aplikacji portalu społecznościowego.

Facebook testuje opcje zakupu poprzez swoją główną aplikację, gdzie niedawno pojawił się przycisk „Buy”. Spekuluje się również, że w przyszłości Facebook rozbuduje funkcję pozwalając użytkownikom na śledzenie statusu zamówienia i bezpośredni kontakt ze sprzedającym.

Pomimo wzrostu zakupów przez aplikację mobilne, największe wyzwanie stawiane przed nimi, oprócz sprawnego przesyłania wiadomości, to silne uwierzytelnianie w przypadku wykonywania zakupów i zapobieganie oszustwom. 36% użytkowników ze Stanów Zjednoczonych stwierdziło, że w celu ochrony swojej tożsamości i weryfikacji zakupów w aplikacji wystarczy użyć haseł (w Chinach 45%), a 11% używa kodów jednorazowych, wysłanych za pośrednictwem SMS (w Chinach 30%). W obu krajach hasła jednorazowe są najczęściej stosowanym sposobem weryfikacji zaraz po hasłach. 

Autor: Joanna Tomaszewska, Bitdefender


Źródło: Informacja prasowa. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Firmy zainteresowane publikacjami prosimy o kontakt pod adresem kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag tyntectag komunikatorytag bezpieczeństwotag aplikacje
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Listy
Listy  
« Maj 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31