Bardziej intensywne życie sprzętów służbowych na home office

02-02-2021, 19:01

Badania wykonane przez Personnel Service wykazały, że aż 83% Polaków, którzy wykonywali lub nadal wykonują pracę zdalnie, chce ustawowej gwarancji pracy zdalnej. Ponad 1/3 z nich (37%) uważa, że praca zdalna powinna być raz w tygodniu zagwarantowana przez prawo, czyli przez 50 dni w roku. Praca zdalna wymusza jednak na wielu z nich używania sprzętu służbowego w domu.

Pracodawcy chętnie przydzielają sprzęt firmowy

Posiadanie sprzętu służbowego stało się dziś normą. W wielu ogłoszeniach rekrutacyjnych pracodawcy kuszą nowych pracowników zapewnieniem laptopa lub smartfona. Potwierdzają to sondaże. Według badania „Życie w pracy” aż 83% osób posiada minimum 1 służbowe urządzenie elektroniczne np. laptop, tablet lub telefon. Do celów czysto służbowych wykorzystuje je niecałe 41%. Ciekawostką jest także fakt, że wśród pracowników na wyższych stanowiskach np. dyrektorskich odsetek ten jest niższy i wynosi ok. 34%. 

W jaki sposób wykorzystujemy sprzęt firmowy?

Funkcjonalność sprzętu domowego zwłaszcza w dobie home office, gdzie granice między pracą, a życiem osobistym mogą łatwo się zatrzeć, często ulega zmianie. Prawie 60% polskich pracowników korzysta z nich również w celach prywatnych. Odsetek ten jest jeszcze wyższy w przypadku dyrektorów, czy managerów - wynosi 65,8%.

Służbowy smartfon wykorzystuje do pracy ok. 51% z nas, komputer 46%, a tablet jedynie ¼.

Do jakich celów zatem pracownicy wykorzystują sprzęt służbowy?

Najczęściej znajdują się wśród nich: wysyłanie i odbieranie prywatnej poczty, robienie zakupów, przeglądanie mediów społecznościowych, czy robienie zakupów online. Jedno jest jednak pewne – sprzęt służbowy wykorzystywany jest intensywnej, a środowisko domowe może sprzyjać awariom spowodowanym np. wylaniem herbaty na komputer, czy upadkiem telefonu. 

Houston mamy awarię!

Pracodawcy zdają sobie sprawę, że sprzęt służbowy powierzony ich pracownikom może być wykorzystywane do innych celów. I choć mogą tego oficjalnie zabronić, dobrym rozwiązaniem jest także odpowiednie zabezpieczenie sprzętu. Awaria laptopa może spowodować bowiem np. utratę cennych danych firmowych, nad którymi pracowano kilka miesięcy. To z kolei wpłynie na ciągłość pracy i realizację zawartych kontraktów. Można zatem śmiało powiedzieć, że taka sytuacja stanowi prawdziwe zagrożenie dla firmy.

– Wśród firm, z którymi współpracujemy, bardzo często zdarzają się zgłoszenia dotyczące awarii powodujących problem z ponownym włączeniem sprzętu służbowego – mówi Monika Książek, reprezentująca Sieć Serwisową QUADRA-NET, oferującą różnorodny portfel usług serwisowych dla firm. - Podczas epidemii liczba ta uległa wzrostom, co spowodowane było najprawdopodobniej wprowadzeniem formy pracy zdalnej.

Środowisko domowe nie zapewnia zwykle takich samych warunków pracy, co praca w biurze. Chętniej wykorzystujemy sprzęt służbowy do prywatnych celów, a zagrożenie awarią wzrasta (zwłaszcza gdy w pracy towarzyszą nam domownicy). To dobry moment, aby przygotować odpowiednie procedury i wdrożyć regulamin firmowy, a oprócz tego w razie potrzeby zapewnić sobie wsparcie profesjonalnego serwisu. W efekcie sprzęt firmowy, a przede wszystkim informacje na nim zawarte będą bezpieczne.


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag sprzęt firmowytag praca zdalnatag home office
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031