Tylko co piąty klient polskiego banku korzysta z usług internetowych – czytamy w najnowszym raporcie Deutsche Bank Research. Bankowość elektroniczna jest najbardziej powszechna w Europie Północnej, gdzie korzysta z niej 62-77 proc. klientów. Z bardziej szczegółowej analizy wynika, że Polska, choć na odległej pozycji w rankingu, radzi sobie nie najgorzej.
Największe kraje Europy (Niemcy, Francja, Wielka Brytania) ze współczynnikiem od 35 do 54 proc. znajdują się mniej więcej na poziomie Stanów Zjednoczonych, w których 41 proc. klientów banków korzysta z usług online. Państwa Europy Wschodniej i Południowej odstają od europejskiego poziomu.
Chociaż Polska znalazła się dopiero na 20. miejscu, to i tak niezły wynik. Jak wskazują autorzy raportu, decydujący wpływ na popularność bankowości internetowej ma gęstość zaludnienia danych regionów. Oprócz krajów skandynawskich w rankingu przewodzą małe, zurbanizowane kraje, takie jak Holandia, Luksemburg, Belgia czy Estonia.
Polska z wynikiem 21 proc. wypada dobrze na tle większych, bardziej rolniczych państw, jak Irlandia, Hiszpania, Portugalia, Włochy, a także Czechy i Węgry.
W całej Europie wciąż jest duży potencjał rozwoju bankowości elektronicznej. Jak wskazują autorzy raportu, przyszłość należy do kobiet, które wciąż dużo rzadziej korzystają z tego typu usług. Średnio różnica ta wynosi 16 proc.
Decydującą rolę według DB Research odgrywa aktywność zawodowa. Dla przykładu na Łotwie, gdzie zatrudnienie kobiet jest na takim samym poziomie, co mężczyzn, panie chętniej korzystają z bankowości internetowej niż panowie.
Pełna treść raportu dostępna na stronach DB Research, think-tanku ekonomicznego Deutsche Bank.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*