Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Bankowa mobilność z podziałem na płeć

06-09-2018, 23:44

Czy bycie kobietą lub mężczyzną determinuje sposób, w jaki korzystamy ze smartfonów? Z badania #MobilnyPortretPolaka wynika, że przedstawiciele jednej z płci zdecydowanie częściej korzystają z bankowości mobilnej w telefonie, niż reprezentacja tej drugiej. Dowiedz się kto jest "mobilniejszy".

robot sprzątający

reklama


Wyniki badania #MobilnyPortretPolaka wskazują, że z bankowości mobilnej w telefonie korzysta 50% mężczyzn i 36% kobiet. Mężczyźni używają jej zdecydowanie częściej niż kobiety – codzienne lub prawie codzienne robi to blisko co piąty mężczyzna i częściej niż jedna na dziesięć kobiet.

Mobilność z podziałem na płeć

Dlaczego korzystamy z bankowości mobilnej? Jako główny powód panie podają możliwość zajrzenia na swoje konto w każdym momencie (26%), mężczyźni – ponieważ mając bank zawsze przy sobie mogą w dowolnym momencie zarządzać pieniędzmi (29%).

Czynności, które wykonujemy w bankowej aplikacji mobilnej, są różne w zależności od płci. Kobiety częściej niż mężczyźni opłacają w ten sposób rachunki i czynsz (61% kobiet vs. 56% mężczyzn), częściej też płacą za zakupy w sklepach internetowych (77% kobiet vs. 73% mężczyzn). Mężczyźni częściej płacą BLIKIEM (44% mężczyzn vs. 27% kobiet), zbliżeniowo telefonem (35% mężczyzn vs. 22% kobiet), częściej doładowują też przez aplikację bankową telefon (45% mężczyzn vs. 22% kobiet).

Płeć determinuje też nasze wybory w sklepach internetowych. Okazuje się, że prawdziwymi entuzjastami kupowania sprzętu elektronicznego mobilnie są mężczyźni (46% mężczyzn vs. 5% kobiet). Znacznie częściej kupują też w ten sposób produkty spożywcze (29% mężczyzn, 8% kobiet), sprzęt sportowy (33% mężczyzn, 9% kobiet) i AGD (28% mężczyzn, 9% kobiet). Za to panie częściej od mężczyzn kupują mobilnie książki (50% kobiet vs. 40% mężczyzn), kosmetyki (41% kobiet vs. 25% mężczyzn) oraz leki i suplementy diety (17% kobiet vs. 15% mężczyzn).

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat. Technika badawcza: CATI. 

Źródło: Bank Millennium


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E