Posiadacz karty ponosi odpowiedzialność za transakcje dokonane skradzioną lub zgubioną kartą, do których doszło, zanim zastrzegł on kartę w banku. Jego odpowiedzialność ograniczona jest do kwoty 150 euro.
reklama
Posiadacz karty po jej zagubieniu lub skradzeniu powinien jak najszybciej zawiadomić o tym właściciela karty, a więc bank. Od momentu poinformowania banku posiadacz karty nie ponosi bowiem odpowiedzialności za transakcje dokonane przy jej użyciu.
Prawo dokładnie reguluje także kwestie odpowiedzialności za transakcje przeprowadzone przez złodzieja w czasie, gdy posiadacz karty jeszcze nie zgłosił w banku jej zaginięcia. Otóż zgodnie z przepisami konto pechowego klienta zostanie obciążone kwotą stanowiącą równowartość 150 euro. Innymi słowy – nie ma znaczenia, jak dużą kwotę pobrał złodziej z konta posiadacza karty, zanim ten poinformował bank o utracie plastikowego pieniądza.
Kwota powyżej 150 euro nie obciąży konta klienta banku. Ograniczenie to nie dotyczy jednak sytuacji, do których doszło z winy posiadacza karty. W takim przypadku poniesie on odpowiedzialność za wszystkie transakcje dokonane utraconą kartą.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Bank odpowiada za operacje wykonane skradzioną kartą
Małgorzata Kryszkiewicz
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*