Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Chińska firma, dzięki potencjałowi tkwiącemu w chińskim rynku, a także zaangażowaniu w różnego rodzaju projekty online, osiąga wyniki znacząco lepsze od oczekiwanych przez rynek. Baidu zyskuje także na zeszłorocznym wyjściu Google'a.

Baidu kontroluje trzy czwarte chińskiego rynku wyszukiwarek. Pomocne w tym było zeszłoroczne wycofanie się Google'a, co było efektem sporu o cenzurę z władzami Państwa Środka. Ostatecznie Google do Chin wróciła, jednak w znacznie okrojonej formie. Amerykańska firma i tak nie miała tam dużego udziału, niemniej jednak Chińczycy mają teraz o jednego ważnego konkurenta mniej. Pozostali konkurenci, jak Sohu.com, Alibaba czy Tencent Holdings, są jeszcze zbyt słabi, by skutecznie walczyć z gigantem. To sprawia, że Baidu jest na fali wznoszącej.

>> Czytaj także: Baidu udostępnia sklep z aplikacjami dla Androida działający w przeglądarce

Ważnym elementem strategii firmy jest angażowanie się także w inne, poza wyszukiwarką, przedsięwzięcia, co zdaje się być krokiem rozsądnym. Zwłaszcza w świetle bardzo dobrych wyników finansowych, jakie Baidu prezentuje. W drugim kwartale br. firma zarobiła 252,6 mln dolarów, blisko dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przychody wzrosły o 78,4 proc., osiągając poziom 528,4 mln dolarów przy 502,6 mln dolarów oczekiwanych przez rynek - podaje agencja Reuters.

JPMorgan pozytywnie ocenia dalsze perspektywy chińskiej firmy, podkreślając, że firma nie tylko systematycznie zwiększa udział w rynku reklamy, ale także skutecznie przenosi część swoich klientów do wirtualnego świata. Na jej korzyść pracuje także dywersyfikacja źródeł przychodów.

Bardzo szybko rośnie jej segment wideo. Zaledwie w ciągu roku firmie udało się zdobyć aż 150 milionów użytkowników, którzy generują przychody tak z tytułu abonamentu, jak i reklam. Baidu prowadzi także rozmowy z Youku, Tudou oraz Ku6 Media odnośnie praw do streamingu ich materiałów. Przypomnijmy, że tydzień temu firma zawarła umowę z wytwórniami muzycznymi, w tym z wielką czwórką, odnośnie dostępu do pełnych zbiorów muzyki. Nie pozostanie to bez wpływu na liczbę użytkowników czy poziom przychodów.

>> Czytaj więcej: Baidu dogadało się z wytwórniami muzycznymi

Chińska firma spodziewa się, że w trzecim kwartale osiągnie przychody w wysokości 611,1-626,6 mln dolarów, podczas gdy rynek spodziewa się 569,6 mln dolarów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR







Tematy pokrewne:  

tag wyszukiwarkitag reklama onlinetag Googletag Chinytag Baidu