Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Na 9 milionów dolarów oszacowały swe straty 3 wytwórnie muzyczne za tzw. "głębokie linkowanie" przez Baidu.com do 127 utworów muzycznych. Jeśli sąd w Chinach uzna rację firm muzycznych może to oznaczać poważne problemy dla największej chińskiej wyszukiwarki.

Jak szacuje IFPI (Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego) aż 99 proc. muzyki  jest dystrybuowana przez internet w Państwie Środka bez zezwolenia właścicieli praw autorskich. Ponieważ Chiny mogą pochwalić się największą liczbą internautów na świecie, których jednocześniej bardzo szybko przybywa, przedstawiciele przemysłu fonograficznego twierdzą, że ich firmy ponoszą w związku z tym podobno ogromne straty.

Chińskie prawo przewiduje karę grzywny za naruszenie praw autorskich do wysokości 500 tys. juanów (71 tys. dolarów amerykańskich) za każdy plik. Universal Music, Sony BMG oraz Warner Music chcą udowodnić przed chińskim sądem, że Baidu.com przekierowuje użytkowników wyszukiwarki do 127 utworów muzycznych, do których firmy te posiadają prawa autorskie. Kwota 9 milionów dolarów odszkodowania jest maksymalną, jakiej mogą w tej sytuacji żądać.

Wytwórnie są zdania, że chińska wyszukiwarka umożliwia bezproblemowe dotarcie do setek tysięcy utworów muzycznych. Jednocześnie wraz z wynikami wyszukiwania Baidu emituje reklamy, a zatem czerpie dochody - zapewne niemałe - ze swojej działalności, co nie podoba się przemysłowi fonograficznemu.  Przedstawiciele wytwórni oprócz odszkodowania żądają także usunięcia linków do spornych utworów muzycznych.

Zdaniem jednego z szefów IFPI Baidu.com jest największym chińskim podmiotem łamiącym prawa autorskie. Jeśli sąd w Pekinie nakaże firmie zapłacić odszkodowanie za wszystkie utwory muzyczne, dostępne w serwisie, może to dla niej oznaczać bardzo poważne kłopoty finansowe.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: IFPI