Automatycznie odtwarzane wideo na Facebooku - droga do cennych reklam

13-09-2013, 12:08

Facebook testuje automatyczne odtwarzanie filmów w mobilnej aplikacji. Wygląda to nieźle i początkowo nie posłuży do reklam. Co potem?

Wczoraj Facebook ogłosił, że rozpoczął testy nowego sposobu oglądania filmów. Klipy wideo w kanale aktualności będą odtwarzać się automatycznie, choć bez dźwięku. Funkcja ta będzie dostępna w aplikacji mobilnej na Androidzie i iOS.

Jeśli użytkownik zechce obejrzeć film z dźwiękiem, jednym dotknięciem ekranu przejdzie do odtwarzacza. Jeśli nie będzie zainteresowany filmem, może po prostu przewinąć kanał aktualności dalej, wstrzymując jednocześnie odtwarzanie. Funkcja wydaje się działać dość płynnie, a przedstawiciele Facebooka zapewniają, że nie zwiększa ona znacząco zużycia baterii.

Film poniżej prezentuje auto-odtwarzanie w akcji.

Sonda
Czy Facebook długo będzie zwlekał z wprowadzeniem reklam wideo z auto-odtwarzaniem?
  • tak
  • raczej tak
  • raczej nie
  • nie
wyniki  komentarze

Funkcja jest na etapie początkowych testów i ma być coraz szerzej wdrażana. Będzie dostępna w przypadku filmów wgranych bezpośrednio na Facebooka, ale nie dla filmów z zewnętrznych serwisów, takich jak YouTube.

Początkowo auto-odtwarzanie ma być dostępne tylko dla filmów od znajomych oraz tych opublikowanych na stronach muzyków i zespołów. Facebook dodaje jednak, że w przyszłości będzie badał możliwość udostępnienia tej funkcji marketerom. Łatwo sobie wyobrazić, co to może oznaczać  - reklamy na Facebooku mogą zacząć przypominać reklamy telewizyjne. Mając na uwadze zasięg Facebooka, porównanie do reklamy telewizyjnej naprawdę nie jest przesadzone. 

Czytaj także: Więcej wpisów z Facebooka w telewizji? Gigant udostępnia narzędzia śledzenia trendów


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy