Krążą plotki, że Apple myśli o stworzeniu godnego konkurenta dla PayPal. Konta użytkowników iTunes Store miałyby służyć do robienia zakupów na stronach współpracujących z serwisem, dokładnie tak, jak działa PayPal - informuje Business Insider.
Podobno kierownictwo Apple rozważa stworzenie serwisu, który umożliwiłby zarejestrowanym klientom iTunes Store wykorzystać ich konta do robienia zakupów także w innych serwisach internetowych, niezależnych od Apple - donosi Business Insider, powołując się na anonimowego informatora z Wall Street.
Obecnie płatności przy pomocy kont iTunes zostały zaimplementowana w iPhone'ach. Ich użytkownicy, korzystając bezpośrednio z programów zainstalowanych na telefonie, mogą dokonywać zakupów w iPhone App Store.
Oczywiście PayPal nie jest jedynym systemem płatności internetowych na rynku. Ma wielu konkurentów, choć najczęściej są oni silni albo działają jedynie na swoich rynkach lokalnych. Jednakże w przypadku ogólnoświatowego zasięgu PayPal jest w obecnej chwili niekwestionowanym liderem płatności online. Zdrowa, silna konkurencja na pewno by nie zaszkodziła i Apple, które ma już bogate doświadczenia z płatnościami online oraz globalnie rozpoznawalną, silną i wiarygodną markę, mogłoby zapewne mieć pozytywny wpływ na ten rynek.
Co ciekawe, nie jest to jedyny kandydat z tej klasy. Swój system płatności internetowych szykuje od pewnego czasu Facebook. Mowa o testowanej dopiero platformie Pay With Facebook, która ma podobno umożliwiać użytkownikom Facebooka płatności za pomocą jednego kliknięcia. Przy 200 milionach aktywnych użytkowników tego serwisu, a ich liczba ciągle rośnie, uruchomienie płatności online przez Facebooka i umożliwienie wykorzystywania go do rozliczeń przez zewnętrzne witryny może dosyć szybko stworzyć realne zagrożenie dla pozycji PayPala. eBay, właściciel PayPala, powinien mieć się na baczności.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Rynek przeglądarek: Grupa Internet Explorer na czele, mocny wzrost Firefox 3.5