Pewien miesięcznik oferował darmowego antywirusa na rok, ale nie wspomniał, że po trzech miesiącach trzeba będzie kupić kolejny numer w celu przedłużenia licencji. Sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
reklama
Czasopismo PC Format w grudniu 2014 roku oferowało dodatek w postaci programu antywirusowego Bitdefender Total Security 2015. Na okładce tego numeru zamieszczona była informacja o treści "Najlepszy antywirus. Pełna wersja na cały rok". Numer czasopisma był również reklamowany w internecie z użyciem słów "Jest to pełna roczna wersja" albo "Bitdefender Total Security 2015 – na cały rok do domu i firmy".
Przy takiej reklamie trudno nie odnieść wrażenia, że dostaniesz oprogramowanie z licencją na rok. W rzeczywistości nabywcy czasopisma otrzymywali trzymiesięczną licencję, którą należało przedłużyć za pomocą kodów ukazujących się w czasopiśmie co kwartał.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uruchomił postępowanie w tej sprawie. Zgodnie z prawem przedsiębiorca ma obowiązek informować o cechach oferowanego produktu w sposób prawdziwy, rzeczowy i kompletny. W ocenie Urzędu przedstawione informacje na temat oprogramowania antywirusowego mogły sugerować, że oferta była bardziej korzystna niż w rzeczywistości.
Wydawnictwo samo zaproponowało wyeliminowanie skutków zakwestionowanej praktyki. Przedłuży ono do końca roku 2015 ważność kont zarejestrowanych przez czytelników czasopisma PC Format, którzy zakupili numery 12/2014 i 3/2015 oraz zainstalowali program Bitdefender. Ponadto wydawca powinien zamieścić w numerze 6/2015 informację o automatycznym przedłużeniu ważności kont.
Poniżej kopia decyzji UOKiK w opisanej wyżej sprawie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|