Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Antypirackie spoty ponownie w telewizji (wideo)

19-05-2011, 12:39

Business Software Alliance kontynuuje telewizyjną kampanię informacyjną mającą na celu zwrócenie uwagi na problem korzystania przez pracodawców z nielegalnych kopii oprogramowania.

Sonda
Czy spoty reklamowe BSA hamują piractwo w Polsce?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

W pierwszym etapie kampanii telewizyjnej antypiracki spot BSA został wyemitowany na antenie TVN24, Polsat News i TV Biznes ponad pięćset razy w okresie od końca stycznia do połowy marca. Łącznie obejrzało go 2 mln 751 tys. 851 widzów, informują przedstawiciele organizacji. W okresie kampanii, w porównaniu do liczby zgłoszeń w 2009 roku, odnotowano przeszło czterokrotny wzrost zawiadomień o przypadkach piractwa.

Sukces poprzedniej kampanii, według koordynatora BSA w Polsce Bartłomieja Wituckiego, pozwolił na kontynuowanie działania także w tym okresie.

>> Czytaj też: Francja: śledzenie piratów wstrzymane po wycieku

Według najnowszych danych IDC za rok 2010 – o których informowaliśmy w Dzienniku Internautów - skala piractwa komputerowego w Polsce utrzymuje się na poziomie 54%, co oznacza że ciągle ponad połowa oprogramowania jest nielegalnego pochodzenia.

Kodeks karny stanowi, że uzyskanie programu komputerowego w celu osiągnięcia korzyści majątkowej bez zgody uprawnionego jest przestępstwem zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 5.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *