Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Allegro pomoże w rozstrzyganiu sporów?

13-04-2008, 00:34

Jeżeli nie otrzymałeś zakupionego towaru, przedłuża się jego dostawa, przedmiot w przesyłce różni się od zamawianego lub nie otrzymałeś zapłaty za kupiony towar, możesz skorzystać z "centrum rozstrzygania sporów transakcyjnych", które od środy funkcjonuje w ramach serwisu aukcyjnego Allegro.pl.

Centrum rozstrzygania sporów transakcyjnych jest narzędziem umożliwiającym szybkie wyjaśnienie problemu związanego z finalizowaniem sprzedaży. Za pomocą Centrum klient lub sprzedawca może poinformować kontrahenta o niezgodności, brakach lub zaległościach, przesłać dokumenty, np. skany potwierdzeń dokonania przelewu czy też potwierdzenie nadania przesyłki.

Zgłoszenie zostanie zapisane na Mojej liście sporów, dzięki której można śledzić rozwój sporu i odpowiadać kontrahentowi.

W Centrum znajdują się także linki do formularza zwrotu prowizji oraz do Programu Ochrony Kupujących, gdzie można starać się o rekompensatę.

Jak zauważył jeden z użytkowników Allegro.pl, podobna funkcjonalność działa już w ramach serwisu ebay.pl ("konsola zgłaszania sporów"), jednak w przypadku serwisów, w którym nie trudno o pełną gamę oszustw, taka usługa, jako oficjalna droga zgłaszania problemów, jest niezbędna.

Do tej pory sprzedawcy lub kupujący mięli do dyspozycji jedynie własne metody (telefony, emaile) możliwe do wykorzystania poza platformą. Teraz cały "spór" można rozstrzygać "na oczach" pracowników Allegro.pl.

Szczegóły na stronie Allegro.

Kontynuacja tematu w artykule Marcina Opolskiego - "Wątpliwości wokół rozstrzygania aukcyjnych sporów".


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *