Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Akcje Facebooka dają zarobić

19-06-2012, 22:15

Pomimo fatalnego debiutu giełdowego na akcjach Facebooka i tak da się zarobić. Tylko w ciągu dwóch ostatnich tygodni ich cena wzrosła o ponad 20% - zauważa "Business Insider".

robot sprzątający

reklama


Podczas pierwszego dnia notowań za jedną akcję Facebooka trzeba było zapłacić 42,05 dolara, a zatem ponad 10% więcej niż podczas oferty publicznej. Radość akcjonariuszy nie trwała jednak długo, bo kolejne dni przyniosły istotne spadki, które uszczupliły kapitalizację społecznościowego giganta o dziesiątki miliardów dolarów.

Czytaj także: Facebook: Wkrótce reklamy w telefonach

Jak zauważa Business Insider, po giełdowej klęsce Facebooka wielu analityków uważało, że cena akcji będzie spadała jeszcze długo, osiągając około 18 dolarów (z ponad 41 dolarów w pierwszym dniu notowań). Czarny scenariusz na szczęście się jednak nie sprawdził.

Miesiąc Facebooka na NASDAQ
fot. stooq.pl - Miesiąc Facebooka na NASDAQ
Choć fatalny debiut bez wątpienia pozostanie w pamięci inwestorów, być może właśnie teraz jest najlepszy moment do zakupów akcji społecznościowego giganta. Tylko w ciągu dwóch ostatnich tygodni zyskały one ponad 20%, istotnie odbijając się od nieco ponad 25 dolarów sprzed kilkunastu dni.

Podobnie jak nagły spadek cen walorów Facebooka, tak samo ich ostatni wzrost jest sumą wielu składników. Przede wszystkim społecznościowy gigant nie budzi już tak dużych kontrowersji, a w związku z tym coraz mniej osób porusza drażliwy temat nieudanego debiutu. W ostatnim czasie firma mocno eksperymentuje również z nowymi formami reklamowymi, co ma być podstawą do istotnego zwiększenia przychodów.

Czytaj także: Facebook chce więcej pieniędzy - eksperymentuje z reklamami


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Business Insider