Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wyniki sieci kin Helios zostały uwzględnione w sprawozdaniu finansowym Grupy Agora S.A. Widać wyraźne pogorszenie wyniku netto.

konto firmowe

reklama


WYNIKI CAŁEJ GRUPY

Grupa Agora S.A. opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2011 roku. Widać wyraźnie, że rynek prasowy oraz reklamowy nadal borykają się z problemem popytu. Wartość rynku reklamy wyniosła 1,7 mld złotych, o 2,5 proc. więcej niż rok temu. Na internet przypadło 15 proc. (+2 pkt proc.), magazyny zgarnęły 11 proc. (-0,5 pkt proc.), dzienniki 8,5 proc. (-1,0 pkt proc.), kina 1 proc. (bz).

Prezentowane wyniki uwzględniają także dane grupy Helios. Skonsolidowane przychody wyniosły 295,8 mln złotych, o 19,2 proc. więcej niż rok temu. Warto podkreślić, że wpływy z reklamy spadły ze 159,3 do 157,8 mln złotych, czyli o 0,9 proc. Wpływy ze sprzedaży biletów wyniosły 41,4 mln złotych, a pozostała sprzedaż (w tym barowa w kinach Helios) 45,5 mln złotych (+28,2 proc.).

O 23,4 proc. wzrosły koszty operacyjne. Wyniosły one 285,6 mln złotych. Wzrost ten w przeważającej mierze spowodowany jest uwzględnieniem kosztów sieci kin. Zysk netto spadł o 71,9 proc., osiągając w okresie styczeń-marzec 6,1 mln złotych (rok temu 21,7 mln złotych).

>> Czytaj także: Grupa Agora: Zysk w górę o 92,8%

SEGMENT INTERNETOWY

Przychody wyniosły 25,9 mln złotych, o 22,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Reklama internetowa przyniosła 18,0 mln złotych, o 35,3 proc. więcej rok do roku. Aż o 100 proc. - z 0,7 do 1,4 mln złotych - wzrosły przychody serwisu Trader.com. Wpływy z ogłoszeń w wortalach wyniosły 6,3 mln złotych, o 12,5 proc. więcej niż rok temu.

Przy jednoczesnym wzroście kosztów o 15,0 proc., do 24,5 mln złotych, udało się wypracować zysk operacyjny w wysokości 1,4 mln złotych (rok temu strata w wysokości 0,1 mln złotych). Koszty wynagrodzeń wzrosły o 9,4 proc., osiągając poziom 11,6 mln złotych.

Grupa Gazeta.pl zajmowała w lutym br. trzecie miejsce w Polsce pod względem zasięgu - zanotowała 11,9 mln użytkowników, o 5,7 proc. więcej niż w pierwszym kwartale roku 2010. Trzeba jednak zaznaczyć, że Onet i Wirtualna Polska mogły pochwalić się wyższą dynamiką wzrostu - odpowiednio o 6,4 i 11,4 proc.

>> Czytaj także: Agora zarabia w internecie


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *