Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Agencja Moody's obniżyła rating Nokii

16-04-2012, 15:33

Długoterminowy rating kredytowy Nokii został obniżony przez kolejną agencję - poinformował Reuters. Amerykańskie Moody's ostrzega przed problemami, z jakimi będzie musiał zmierzyć się fiński producent telefonów komórkowych.

Agencja ratingowa Moody's obniżyła w poniedziałek długoterminowy rating Nokii do Baa3. Jest to bardzo niska ocena, która nie ułatwi fińskiemu koncernowi zdobywania zewnętrznych funduszy.

Czytaj także: Nokia Lumia 900 z błędem w oprogramowaniu

Obniżenie ratingu nastąpiło niedługo po tym, jak Nokia zapowiedziała, że pierwsze dwa kwartały tego roku z pewnością zakończy pod kreską. Koncern wciąż wprowadza na rynek nowe smartfony wyposażone w platformę Windows Phone, jednak straty mają wynikać również z kosztów dotyczących szeroko zakrojonej restrukturyzacji.

- Nokia będzie wciąż kontynuowała obniżanie kosztów infrastruktury firmowej, a także będzie poprawiała swoją płynność i utrzymywała silną pozycję finansową - powiedział dyrektor finansowy Nokii Timo Ihamuotila. Na razie zapewnienia o silnej pozycji finansowej trudno jednak odbierać inaczej niż marketingową zagrywkę, w którą wierzy coraz mniejsza część akcjonariuszy firmy.

Po tym jak Nokia zapowiedziała przyszłe problemy, cena giełdowych walorów koncernu spadła w ubiegłym tygodniu o ponad 19%. Za jedną akcję fińskiej firmy trzeba obecnie zapłacić nieco ponad 3 euro, co jest wynikiem najgorszym od 1997 roku. Warto przypomnieć, że jeszcze w 2007 roku Nokia była w swojej szczytowej formie, a od tego czasu jej wycena spadła ponad dziesięciokrotnie.

Czytaj także: Nowe smartfony Nokii trafią do Chin w kwietniu


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *