Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Administratorzy nie lubią graczy

14-03-2007, 14:38

Większość administratorów najchętniej blokowałaby pracownikom firm możliwość zabawy grami online, takimi jak Second Life - wynika z ankiety przeprowadzonej przez Sophos. Firmy dostarczające zabezpieczenia oczywiście gotowe są na odpowiadanie na potrzeby administratorów i zaczynają dostarczać narzędzia do blokowania gier.

W przeprowadzonej przez firmę Sophos ankiecie ponad 90% z 450 administratorów opowiedziało się za dodaniem do standardowych zabezpieczeń możliwości blokowania gier online. Aż 62% respondentów wyraziło pogląd, iż taka blokada ma znaczenie "istotne".

Zdaniem firmy Sophos gry online mogą wpływać negatywnie firmową strukturę IT. Zabawa grami takimi jak Second Life generuje niepotrzebny ruch w sieci i wystawia ją na zagrożenia. Oczywiście gry mogą się również przyczyniać do spadku produktywności pracownika.

Dowodem na to, iż gry online mogą stanowić zagrożenie dla cennych danych, może być chociażby przypadek kradzieży danych osobowych z bazy Second Life, która miała miejsce we wrześniu ubiegłego roku.

Choć granie w pracy najczęściej kojarzy się ze współczesnym przejawem nieróbstwa to warto zauważyć, że może mieć ono aspekty pozytywne. W kwietniu ubiegłego roku Microsoft podjął akcję "Pause to Play" w ramach której zachęcano amerykanów do krótkich odpoczynków w pracy przy prostej grze online. Autorzy akcji wierzyli, że pomoże to w zredukowaniu stresu, który coraz częściej staje się przyczyną problemów zdrowotnych.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Sophos