Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

5 kluczowych pytań do potencjalnego pracownika

14-06-2014, 18:02

Rozmowa kwalifikacyjna to proces, za którym mało kto przepada. Potencjalnemu pracownikowi możemy jednak zadać kilka pytań również podczas standardowego spotkania (np. na jednym ze startupowych eventów). Osoby poszukujące pracy powinny natomiast przećwiczyć odpowiedzi na niektóre z nich.

Wgryź się w biznes z PizzaPortal.pl

Jaka jest twoja motywacja do pracy?

Jedno z najbardziej podstawowych pytań, które może zdradzić wiele na temat potencjalnego pracownika. Dla jednych największą motywacją będą pieniądze, a innych zachęcać do działania mogą przede wszystkim wyzwania i ciekawe środowisko. Dobrze, gdy tych czynników jest co najmniej kilka - wtedy możemy liczyć na większe przywiązanie pracownika.

Dlaczego akurat ta firma?

Standardowe wręcz pytanie powtarzane przez rekruterów mimo wszystko wciąż spełnia swoje zadanie. Jeśli szukając pracownika do 2-osobowej firmy, usłyszymy, że liczy się przede wszystkim praca w świetnym zespole i ciekawe perspektywy, z większą swobodą zadać będzie można kolejne pytania.

Jak chciałbyś się dalej rozwijać?

Mało kto szuka pracownika na krótki okres - wiąże się to z nieprzyjemnymi kosztami szkoleń i integracji nowych osób z zespołem. Warto więc już na wstępie sprawdzić, jak kandydat na pracownika widzi swój dalszy rozwój, a także czy pokrywa się on z planem rozwoju firmy.

Czemu włazy do kanałów są okrągłe? 

Wiele dużych koncernów (np. Google czy Apple), na rozmowach kwalifikacyjnych nie unika trudnych i wymagających abstrakcyjnego myślenia pytań. Rozmowa tocząca się w ten sposób, może bardzo dobrze pokazać, jak potencjalny pracownik radzi sobie z rozwiązywaniem nieszablonowych problemów. Warto również pamiętać, że "poprawna" odpowiedź, w tym przypadku wcale nie musi być tą najlepszą.

Ile chciałbyś zarabiać?

Wysokość zarobków jest kluczowa w ustaleniu tego, czy kandydat ma czego szukać w firmie. Oczywiście w tym przypadku granica dobrej odpowiedzi może być bardzo płynna - zarówno duże odchylenia w dół, jak i w górę, nie wróżą jednak niczego dobrego.

 

Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!

Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl

Zapisz się na newsletter dla startupów:







Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *