Z badań przeprowadzonych przez agencję social media Think Kong wynika, że prawie połowa użytkowników Internetu w Polsce pomysły na prezenty gwiazdkowe czerpie z kanałów social media – z Facebooka, z Instagrama, YouTube.
reklama
Z badań przeprowadzonych przez agencję social media Think Kong wynika, że prawie połowa użytkowników Internetu w Polsce pomysły na prezenty gwiazdkowe czerpie z kanałów social media – z Facebooka, z Instagrama, YouTube.
Promocja produktów i ofert w kanałach społecznościowych okazuje się kluczowa dla wielu kategorii produktów i wielu typów zakupów. Tylko na Facebook zagląda w Polsce kilkanaście milionów ludzi miesięcznie. Tyle samo ogłada filmy na YouTube. Nieco mniej zagląda na Instagram, Twitter, czyta blogi. Dzięki badaniu, które zrealizowała we współpracy z SW Research agencja social media Think Kong wiadomo, że prawie połowa osób przyznaje, że napotkane tam treści inspirują ją do zakupów świątecznych prezentów.
Wynik 46 procent dotyczy całej populacji użytkowników Sieci w Polsce. Ale w grupach młodszych odsetek jest wyższy. Na przykład wśród respondentów, którzy mają 18-24 lata, aż w 58 procent przyznaje, że czerpie pomysły na gwiazdkowe upominki z social media. Jednocześnie niezmiernie istotny jest fakt, że dla stale rosnącej części Polaków internet zastępuje w zupełności telewizję. Z ubiegłorocznego badania agencji wynika np., że wśród młodych użytkowników Sieci już ponad 1,5 mln nie włącza w ogóle telewizora jednocześnie deklarując codzienny kontakt ze społecznościowymi portalami.
Jak twierdzą specjaliści, potencjał komunikacji w social media objawia się na różnych etapach cyklu zakupowego, w zależności od rodzaju, kategorii produktu. Jeśli chodzi na przykład o produkty, których zakup rozważamy przez dłuższy czas (drogie, jak np. elementy umeblowania), dobre treści publikowane przez producenta na Facebooku czy Instagramie faktycznie mogą stanowić inspirację, źródło myśli o zakupie. Jeśli jednak chodzi o produkty typu elektronika czy gadżety, często komunikacja w social media wprost kieruje do sklepu online, gdzie następuje zakup. Tak czy inaczej – jeśli połowa internautów wskazuje social jako źródło pomysłów na zakup, trzeba tam być koniecznie, także z produktami, które z e-commerce nie mają wiele wspólnego.
Badanie na zlecenie agencji Think Kong zrealizowała firma SW Research, w listopadzie b.r. na reprezentatywnej próbie 811 użytkowników Internetu w Polsce w wieku 18+.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Serwis znajdzie Ci prawnika i pomoże spłacić go w ratach. Czy to się przyjmie?
|
|
|
|
|
|