Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

44% Europejczyków nie czuje się bezpiecznie, dokonując płatności online

29-10-2014, 14:39

Jednocześnie jednak 38% europejskich internautów częściej korzystałoby z takich płatności, gdyby tylko miało pewność, że środki zgromadzone na ich koncie pozostaną bezpieczne. To ważna wiadomość dla dostawców usług finansowych, którzy mogliby pokusić się o wprowadzenie nowych narzędzi chroniących przed oszustwami online.

robot sprzątający

reklama


Badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab i B2B International pokazuje, że 62% Europejczyków obawia się oszustw finansowych w internecie. 34% ankietowanych dokonujących płatności online jest przekonanych, że nawet oficjalne aplikacje mobilne oferowane przez banki wymagają większej ochrony, aby można je było uznać za naprawdę bezpieczne.

Aż 44% internautów przyznało się do przerwania operacji finansowej z powodu braku przekonania co do bezpieczeństwa transakcji. 71% badanych oczekuje, że banki, e-sklepy oraz systemy płatności online będą chroniły ich komputery i urządzenia mobilne przed oszustwami. W takiej sytuacji nikogo nie powinno dziwić, że 61% respondentów preferuje firmy, które oferują dodatkowe środki ochrony danych finansowych.

Mimo że 20% użytkowników obarcza banki pełną odpowiedzialnością za bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji, a 15% uważa, że odpowiedzialność ta spoczywa wyłącznie na nich samych, większość Europejczyków sądzi, że zarówno banki, jak i użytkownicy powinni być odpowiedzialni za ochronę informacji finansowych. Według autorów badania dane te sugerują, że internauci byliby skłonni zaakceptować nowe narzędzia dostawców usług pomocne w zarządzaniu wspólną odpowiedzialnością dotyczącą zapobiegania oszustw online.

Płatności online: jak to widzą użytkownicy - infografika

Pełny raport z badania „Consumer Security Risks Survey 2014: Multi-Device Threats in a Multi-Device World”, które dotyczyło nie tylko omówionych powyżej zagadnień, dostępny jest w języku angielskim na stronie Kaspersky Lab (PDF, 32 str.).

Czytaj także: Coraz chętniej wybieramy dostęp do konta w banku z poziomu telefonu niż przez internet


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E