Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

4 mln osób ma swój bank w komórce

15-05-2015, 10:05

Liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej przekroczyła 4 mln – wynika z danych PRNews.pl i Bankier.pl. Osoby te przynajmniej raz w miesiącu logują się do swojego konta z poziomu telefonu komórkowego.

robot sprzątający

reklama


– Polacy coraz chętniej korzystają z bankowości mobilnej. Dla młodego pokolenia komórka jest jednym z najważniejszych gadżetów codziennego użytku. Za pomocą aplikacji mobilnej lub serwisu lite (lekkie serwisy transakcyjne) możemy wykonać większość operacji dostępnych w bankowości internetowej. Korzystanie z bankowości mobilnej jest bezpieczne – dostęp do poufnych danych chronią PIN-y, które są znane tylko klientowi banku – komentuje Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.

Z danych zebranych z 13 największych banków wynika, że liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej na koniec marca 2015 roku przekroczyła 4 mln. Największym bankiem mobilnym jest mBank, który ma ponad 953 tys. aktywnych użytkowników bankowości mobilnej. Po piętach depcze mu PKO Bank Polski z liczbą 734 tys. użytkowników. Trzecie miejsce na podium zajmuje Bank Pekao SA, który ma 657 tys. mobilnych użytkowników.

4 miliony użytkowników bankowości mobilnej to dużo. Zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę, że pierwsze aplikacje mobilne z prawdziwego zdarzenia pojawiły się zaledwie 5 lat temu. Pierwszym bankiem, który wprowadził aplikację na iOS był Raiffeisen Bank (grudzień 2009 r.). Choć trzeba mieć na uwadze, że bankowość mobilna jest znacznie starsza – ma już 10 lat. Wcześniej stosowane były jednak inne rozwiązania – WAP czy SIM Toolkit. 

– Bankowość mobilna, czyli bank w telefonie, jest to jedno z większych osiągnięć technologicznych XXI wieku. Rozwiązanie to ma wiele zalet, ale też rodzi całkowicie nowe zagrożenia. Smartfon, to już nie tylko telefon, ale także portfel. Dlatego pilnujmy go dobrze. Zadbajmy też o to, by był on prawidłowo zabezpieczony przed złośliwym oprogramowaniem, a jeśli zdarzy się nam zgubić komórkę, to nie tylko zastrzeżmy numer, ale przede wszystkim zmieńmy hasła i PIN-y do konta w banku – komentuje Łukasz Piechowiak, główny ekonomista Bankier.pl.

 

Więcej w raporcie PRNews


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *