Tyle czasu we wrześniu spędziliśmy na stronach Microsoftu. Hitem ostatniego roku jest jednak Facebook, mający 300 milionów użytkowników serwis społecznościowy.
reklama
Najpopularniejszą wyszukiwarką internetową jest bez cienia wątpliwości Google. W kategorii serwisów społecznościowych prym z kolei wiedzie Facebook. Jednak to na stronach Microsoftu internauci spędzają najwięcej czasu. Firma comScore opublikowała właśnie wyniki swoich badań za wrzesień 2009 roku.
Łącznie w internecie spędziliśmy blisko 27 miliardów godzin. Było to udziałem około 1,2 miliarda internautów w wieku powyżej 15 lat, którzy łączyli się z domu lub z pracy. Na stronach Microsoftu spędziliśmy 3,92 mld godzin, czyli 14,5 procent ogółu. Amerykański koncern zanotował roczny wzrost na poziomie 43 procent. Największy udział miał tutaj Live Messenger - 70 procent.
Na drugim miejscu - z 2,51 mld godzin - znalazła się firma Google. W jej wypadku mamy do czynienia z 48-procentowym wzrostem. 1,2 mld godzin spędziliśmy w serwisie YouTube, należącym właśnie do niej. Na najniższym miejscu podium uplasowało się Yahoo - 1,7 mld godzin, spadek o 14 procent.
Zdecydowanym zwycięzcą zestawienia jest jednak serwis Facebook. W ciągu roku zanotował on wzrost liczby spędzonych na nim godzin aż o 193 procent, do poziomu 1,39 mld. Rok temu serwis zajmował szóste miejsce, dzisiaj znajduje się na czwartym. Przy zachowaniu obecnego tempa wzrostu niedługo zajmie pozycję Yahoo.
Całkowita liczba godzin, jakie spędziliśmy w sieci, wzrosła w ciągu roku aż o 1/4. Tak ogromny wzrost to zasługa w dużej mierze krajów rozwijających się, w których dynamicznie rośnie liczba internautów. To jednak także efekt coraz większej liczby usług dostępnych w internecie - bankowość elektroniczna, serwisy społecznościowe, fora, blogi czy serwisy informacyjne przyciągają coraz większe rzesze ludzi.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*