Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Znamy główne czynniki transformacji cyfrowej

29-08-2018, 16:56

Wyniki badania przeprowadzonego przez IDC potwierdzają, że głównymi czynnikami rozwoju transformacji cyfrowej jest dbałość o wydajność pracowników i podniesienie jakości obsługi klienta. Z tymi twierdzeniami zgadza się odpowiednio ponad 62% i 54% konsumentów biorących w nim udział. Przyjrzyjmy się również innym wynikom.

Transformacja cyfrowa to zmiana sposobu myślenia o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa w szeroko pojętym środowisku biznesowym polegająca na pełnym wykorzystaniu systemów cyfrowych we wszystkich sferach funkcjonowania przedsiębiorstwa i przez wszystkich pracowników. Wdrożenie transformacji cyfrowej wpływa na sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa, system pracy i wydajność pracowników, a także na jakość i efektywność interakcji z klientami oraz partnerami biznesowymi. Do kluczowych obszarów transformacji cyfrowej należy wdrożenie zintegrowanego systemu komunikacji wewnętrznej (z pracownikami) oraz zewnętrznej (z klientami i otoczeniem).

Wyniki przeprowadzonego badania potwierdzają, że głównymi czynnikami rozwoju transformacji cyfrowej jest dbałość o wydajność pracowników i podniesienie jakości obsługi klienta. Z tym twierdzeniem zgadza się odpowiednio ponad 62% i 54% przedsiębiorców oraz konsumentów biorących w nim udział.

Dla 31% respondentów do najważniejszych powodów, dla których podejmują decyzję o cyfrowej transformacji jest obniżenie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Skoncentrowanie się na klientach prowadzi jednak pośrednio także do wzrostu przychodów firmy: respondenci, których przychody wzrosły w ostatnim roku o 50% zdecydowanie częściej wskazywali na zwiększenie poziomu obsługi klientów (36%), niż na redukcję kosztów (4% przedsiębiorstw biorących udział w badaniu) jako główny motyw podjęcia transformacji cyfrowej.

Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2018 roku. Wzięło w nim udział 751 przedsiębiorców oraz 600 konsumentów z 15 krajów. Miało ono na celu przedstawienie pełnego obrazu wykorzystania i podejścia do technologii komunikacyjnych w biznesie.

Źródło: Avaya


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *