Zakaz reklam alkoholu w komunikatorach i serwisach społecznościowych

GazetaPrawna.pl 15-04-2011, 09:42

Spoty reklamowe, w których telewidzowie są zachęcani do spożywania napojów alkoholowych, będą emitowane między godziną 23 a 6 rano. Nie będzie można również promować napojów alkoholowych za pośrednictwem stron internetowych adresowanych do małoletnich, komunikatorów lub portali społecznościowych.

Ograniczenie promocji napojów alkoholowych to główne założenie nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Wczoraj nad projektem pracował Senat. Zgodnie z zaproponowanymi przepisami skróceniu ulegnie przede wszystkim czas, w którym można emitować reklamy piwa w telewizji. Puszczanie tego typu spotów według projektu będzie możliwe od godziny 23 do 6 rano. Dziś reklamy piwa można oglądać w telewizji już o godzinie 20. Zakaz ten obejmie również kino, teatr oraz radio.

Ponadto według projektu reklamy promujące piwo mają zniknąć z takich miejsc, jak stadiony, kąpieliska, pływalnie, zakłady opieki zdrowotnej oraz stacje paliw. Nie będzie można również promować napojów alkoholowych za pośrednictwem stron internetowych adresowanych do małoletnich, komunikatorów lub portali społecznościowych.

Kara za złamanie zakazu reklamowania alkoholu w wybranych miejscach bądź o określonej porze wyniesie nawet 1 milion złotych. To dwa razy więcej niż dzisiaj.

Więcej w Gazecie Prawnej w artykule Bez reklam piwa na Naszej Klasie

Iwona Aleksandrzak

gazetaprawna.pl


Następny artykuł » zamknij

MaturaToBzdura: Historia PRL-u

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031