Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Wielkanoc internautów: w domu, ale nie kryzysowo

02-04-2010, 07:50

Większość internautów wyda na święta do 500 złotych i spędzi je w domu. To oznacza, że - mimo kryzysu – wydatki nie zmieniają się znacząco od trzech lat - wynika z badania portalu Money.pl.

W tym roku 27% internautów zamknie świąteczne wydatki w przedziale 100-250 zł, a 22% w przedziale od 250 do 500 zł. Podobnie było w poprzednich latach (szczegóły na wykresie obok).

Wydatki świąteczne internautów
fot. - Wydatki świąteczne internautów

- Zawsze wydawaliśmy stosunkowo dużo na święta i to się nie zmienia - mówi dla Money.pl prof. Wiesław Kowalski z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. - Jednak jeszcze kilka lat temu w okresie przedświątecznym żywność z reguły drożała. Teraz obserwujemy odwrotną tendencję, już kilkanaście dni przed Bożym Narodzeniem czy Wielkanocą w sklepach pojawiają się promocje zazwyczaj związane z obniżką cen.

Zwyczaj kupowania prezentów (tzw. zajączków) nie jest powszechny. Tylko co piąty ankietowany planuje kupić prezent. 40% ankietowanych wyda na ten cel do 100 zł, 34% między 100-300 zł.

Sposób spędzania świąt
fot. - Sposób spędzania świąt

Jeżeli chodzi o sposób spędzania świąt niewiele się zmienia. Podobnie jak w poprzednich latach, zdecydowana większość ankietowanych - 66% - odpowiedziała, że spędzi Wielkanoc w domu, niespełna jedna trzecia odwiedzi rodzinę lub znajomych, a zaledwie 4% ankietowanych zaplanowała turystyczny wypad.

Wydatki na prezenty świąteczne
fot. - Wydatki na prezenty świąteczne

Ankietę przeprowadzono między 26 a 30 marca wśród 5000 użytkowników Money.pl Wyniki zostały porównane z analogicznymi ankietami przeprowadzonymi w pierwszej dekadzie kwietnia 2009 roku i w drugiej dekadzie marca 2008 roku.

>>> Czytaj: Wielkanoc w sieci: życzenia, przepisy, pisanki... reklamy


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Money.pl