W jaki sposób polskie gminy docierają do mieszkańców? - siła portali społecznościowych

06-09-2019, 07:12

Kanały social media to nowoczesna forma dotarcia do różnych grup społecznych. Coraz częściej obserwuje się, że konta na portalach społecznościowych zakładane są przez jednostki samorządowe. Gminy posługują się Facebookiem w kontaktach z mieszkańcami zachęcając do dyskusji w istotnych sprawach publicznych. Czy w Polsce ten sposób komunikacji jest powszechny? Czy na fanpage’u gminy obowiązuje nas regulamin?

Na terenie czterech województw, dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego oraz lubuskiego przeprowadzono badanie mające na celu zweryfikowanie czy gminy korzystają z możliwości zrzeszania ludności na portalach społecznościowych takich jak Facebook. Do wszystkich gmin w tych województwach wysłano wniosek o informację publiczną, w którym pytano, jakie media społecznościowe prowadzą, kto jest ich administratorem, czy fanpage’e mają regulamin i czy blokuje się na nich użytkowników.

Okazało się, że 72% zbadanych gmin prowadzi profil na Facebooku, a 3% z nich posiada regulamin dotyczący zasad przeprowadzania dyskusji wśród użytkowników.

Badanie wykazało ponadto, że 18% gmin wykorzystujących media społecznościowe do komunikacji z mieszkańcami, zablokowało co najmniej 1 użytkownika. Rekordowe liczby zablokowanych użytkowników wahają się między 34 a 105 osób.

Atutem social mediów jest szybkość i wygoda przekazywania informacji oraz skrócenie dystansu między władzą a mieszkańcami. Niestety z drugiej strony rządzą się one własnymi algorytmami, decydującymi, jakie komunikaty zobaczą użytkownicy. Ponadto jak widać z powyższych danych pozwalają one na manipulowanie treściami, a także na blokowanie niewygodnych użytkowników i kasowanie komentarzy.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930