Uwaga użytkownicy iPKO! Cyberprzestępcy wyłudzają dane logowania oraz kody jednorazowe

Piotr Kupczyk 22-10-2015, 18:15

Kaspersky Lab Polska informuje o pojawieniu się nowej fali ataków phishingowych na użytkowników serwisu bankowego iPKO. Cyberprzestępcy próbują nakłaniać odbiorców sfałszowanej wiadomości e-mail do kliknięcia odsyłacza otwierającego podrobioną stronę logowania do serwisu iPKO. Wprowadzone tam dane logowania i kody jednorazowe trafiają w ręce atakujących.

Sfałszowana strona została przygotowana bardzo starannie i stanowi potencjalne zagrożenie dla danych finansowych wielu użytkowników.

ipko logowanie phishing

Wiadomości docierające do potencjalnych ofiar ataku posiadają temat „Ograniczone konto” i mimo błędów językowych na pierwszy rzut oka nie wzbudzają podejrzeń. Cyberprzestępcy wykorzystali logo iPKO i styl charakterystyczny dla wiadomości wysyłanych przez instytucje finansowe.

ipko wiadomość phishing

W treści atakujący informują, że do konta użytkownika mogły zalogować się osoby nieupoważnione i dlatego – ze względów bezpieczeństwa – dostęp klienta został ograniczony. W dalszej części sfałszowanej wiadomości cyberprzestępcy informują, że do przywrócenia pełnego dostępu do konta konieczne jest kliknięcie odnośnika i przeprowadzenie weryfikacji. Odnośnik znajdujący się w phishingowej wiadomości e-mail kieruje ofiarę na sfałszowaną stronę logowania do serwisu iPKO. Strona ta jest wierną kopią prawdziwej witryny logowania iPKO i nic nie wskazuje na niej na oszustwo (patrz pierwszy obrazek).

Jeżeli użytkownik poda dane logowania, na ekranie komputera pojawi się kolejna witryna, gdzie cyberprzestępcy nakłaniają do wprowadzenia kodów jednorazowych autoryzujących transakcje bankowe.

ipko kody jednorazowe phishing

Wszystkie dane wpisane na wymienionych stronach trafiają wprost w ręce cyberprzestępców.

- Wiadomość zawiera kilka błędów językowych, jednak mimo to wielu odbiorców może paść ofiarą oszustwa ze względu na profesjonalny wygląd e-maila. Wnikliwy użytkownik może zauważyć, że odnośnik prowadzi do witryny, której adres nie ma nic wspólnego z serwisem iPKO – uważa Maciej Ziarek, ekspert ds. bezpieczeństwa IT, Kaspersky Lab Polska. - Przypominam, że banki nigdy nie proszą klientów o podanie danych autoryzujących transakcje poprzez pocztę elektroniczną – dodaje ekspert.

Kaspersky Lab Polska podkreśla, że PKO Bank Polski nie ma nic wspólnego z wysyłaniem omawianych wiadomości e-mail. Jest to typowy atak phishingowy mający na celu wyłudzenie informacji od użytkowników. Cyberprzestępcy nielegalnie wykorzystali wizerunek banku. Bank informuje o tego typu atakach na swojej oficjalnej stronie internetowej.


Źródło: Kaspersky Lab. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Firmy zainteresowane publikacjami prosimy o kontakt pod adresem kf@di24.pl
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Kwiecień 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930