Twitter robi wszystko, by utrudnić tworzenie aplikacji do obsługi serwisu

19-05-2011, 13:54

Władze Twittera po raz kolejny dają dowody na to, że wcale nie mają ochoty obserwować rosnącej liczby aplikacji do obsługi witryny.

Twitter staje się pierwszym źródłem wielu ważnych informacji, jednak autorzy usługi już od jakiegoś czasu nie są zbyt pozytywnie nastawieni do nowych programów wspomagających jego obsługę.

>>Czytaj także: Angry Birds również poza cyfrowym światem (wideo)

Sonda
Korzystasz aktywnie z Twittera?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Jak informuje Business Insider, tym razem niemałe problemy pojawiają się w związku z przejściem Twittera z xAuth na oAuth. W skrócie: obecnie, aby zalogować się do któregoś z narzędzi, nie wystarczy już tylko podanie hasła i loginu, lecz niezbędne jest także uwierzytelnienie z poziomu przeglądarki.

To znaczne utrudnienie dla twórców aplikacji i jak podkreśla Business Insider, właśnie o to może chodzić.

Jon Gruber z Daring Fireball podkreśla na przykład: Nie mogę sobie wyobrazić innego powodu, dla którego Twitter miałby wymuszać, by aplikacje korzystały z oAuth, jak tylko by zachęcić użytkowników do korzystania z oficjalnych klientów.

Pierwsze sygnały takiego nastawienia administracji Twittera można było obserwować już na początku roku, gdy Ryan Sarver zajmujący się API Twittera napisał na forum: Deweloperzy powiedzieli nam, że chcieliby więcej wskazówek od nas dotyczących budowania aplikacji dla Twittera. Dokładniej, zapytali, czy powinni budować klienty, które naśladują działanie oficjalnych narzędzi Twittera. Odpowiedź brzmi - nie.

>>Czytaj także: 13-latek przesłuchany przez Secret Service za wpis na Facebooku


  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031