Toyota chce zbudować sieć społecznościową w samochodach

24-05-2011, 12:50

Coraz więcej firm inspiruje się sukcesami witryn społecznościowych. Pytanie tylko, czy wszystkie powinny?

Już jakiś czas temu Toyota rozpoczęła współpracę z Microsoftem w celu stworzenia wspólnej technologii chmurowej, która mogłaby być wykorzystywana w samochodach. Okazuje się, że na tym nie koniec i popularny producent aut chce spróbować sił również na rynku usług społecznościowych.

>>Czytaj także: Google uruchamia porównywarkę produktów finansowych (wideo)

Sonda
Sieć społecznościowa w samochodzie to dobry pomysł?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Japoński producent samochodów ogłosił ostatnio, że wspólnie z firmą Salesforce.com stworzy usługę "Toyota Friend", która miałaby być swego rodzaju odpowiednikiem Twittera dla posiadaczy aut Toyoty.

Całość ma być udostępniona w pierwszej kolejności w elektrycznych autach Toyoty, a do 2012 roku również w tych hybrydowych. Producent samochodów będzie mógł dzięki temu na przykład wysyłać powiadomienia do telefonów kierowców związane z rozładowanymi akumulatorami czy problemami technicznymi.

Co ciekawe, platformę będzie można połączyć z już istniejącymi sieciami Facebooka i Twittera. Jak piszą przedstawiciele Toyoty: Usługi społecznościowe zmieniają sposób i tryb komunikacji. Pojazdy muszą ewoluować razem z tą transformacją.

Plany Toyoty to kolejny dowód na to, że witryny i usługi społecznościowe wkradają się w niemal każdy aspekt naszego życia. Pytanie tylko, jak długo będziemy mieli ochotę rozmawiać z otaczającymi nas urządzeniami?

>>Czytaj także: Google nie wypożyczy filmów dla zrootowanych urządzeń


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Styczeń 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031