Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Startup uzbierał 11,8 milionów złotych

24-05-2018, 15:49

Startup, założony przez Polaków w USA i wykorzystujący sztuczną inteligencję do rozwiązań analitycznych dla wydawców mediów cyfrowych, zebrał od polskich inwestorów 4,8 miliona złotych i pozyskał wsparcie w wysokości 7 milionów złotych od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Na co dokładniej idą te pieniądze?

Projekt Deep.BI jest narzędziem analitycznym opartym na własnej platformie danych działającej w czasie rzeczywistym, które wyposaża wydawców mediów cyfrowych w pełnię wiedzy o tym, z jakim zainteresowaniem odbiorcy reagują na publikowane przez nich treści. Algorytmy sztucznej inteligencji i głębokiego uczenia (tzw. deep learning) pozwalają na dogłębną analizę interakcji między użytkownikami a publikacjami. Narzędzie pozwala więc wydawcom na ciągłe podnoszenie jakości swojego produktu w oparciu o kompleksowo zmierzone preferencje swoich klientów.

Startup założyło w Nowym Jorku trzech Polaków, którzy od samego początku nastawili się na sprzedaż swojego narzędzia na światowym rynku - dzięki tej decyzji firma współpracuje m.in. z Human Rights Watch. Twórcy pracują także z zespołem naukowców z Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej, których zadaniem jest rozwijanie zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji wykorzystywanych w procesach rekomendacyjnych i subskrypcyjnych.

Wsparcie budowy modeli subskrypcyjnych to obecnie priorytet startupu. Firma realizuje właśnie projekt, którego celem jest rozbudowanie posiadanego już potencjału analitycznego i Data Science o inteligentne narzędzia podnoszące sprzedaż subskrypcji, zaczynając od rekomendacji tekstu, a kończąc na utrzymaniu zakupionej subskrypcji oraz wykrywaniu nieprawidłowości w ich funkcjonowaniu. Rozwój tych narzędzi sfinansuje dzięki wsparciu w wysokości 7 milionów złotych otrzymanemu od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Black Pearls VC zainwestował w Deep.BI 3 miliony złotych w ramach programu BRIdgeAlfa NCBiR. Pozostałe 1,8 miliona złotych startup zebrał od polskich aniołów biznesu związanych z branżą mediową.

Źródło: ComPress


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *