Rzetelny i wiarygodny - najlepszy partner w biznesie

20-12-2011, 20:59

Polscy przedsiębiorcy, wybierając partnera biznesowego, kierują się przede wszystkim wiedzą o jego płynności finansowej i satysfakcją z wcześniejszych kontaktów z firmą - wynika z badania przeprowadzonego przez program Rzetelna Firma.

Z badania wynika też, że głównym źródłem wiedzy o wiarygodności potencjalnego kontrahenta są opinie innych przedsiębiorców i znajomych, dane zewnętrznych, wyspecjalizowanych w ich dostarczaniu podmiotów oraz posiadane przez niego referencje. Aż co dziesiąty przedsiębiorca nie dokonuje weryfikacji swojego przyszłego partnera w interesach.

Czym kierują się polscy przedsiębiorcy przy wyborze partnera biznesowego
fot. Rzetelna Firma - Czym kierują się polscy przedsiębiorcy przy wyborze partnera biznesowego
Dla przedsiębiorców uczestniczących w programie Rzetelna Firma najważniejszym kryterium, które decyduje o nawiązaniu współpracy z konkretną firmą, jest jej płynność finansowa. Tak wskazało 27 proc. uczestników badania. Istotne są również osobiste doświadczenia przedsiębiorcy. Aż 26 proc. badanych uznało, że na wybór kontrahenta duży wpływ ma satysfakcja z wcześniejszych kontaktów.

Według polskich przedsiębiorców równie ważna jest opinia rynkowa o firmie. Niemal jedna czwarta badanych przyznała, że dobiera partnerów w biznesie na podstawie rekomendacji innych przedsiębiorców lub swoich znajomych. Przejrzystość oferty oraz doświadczenie firmy stanowi wymierne kryterium tylko dla niewielu badanych przedsiębiorców.

Czytaj też: Jesteś na karcie podatkowej? Sprawdź, jak obniżyć swój podatek

- Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez program Rzetelna Firma, przedsiębiorcy, dokonując wyboru partnera biznesowego, biorą pod uwagę nie tylko kwestie czysto finansowe, ale również pozapłatnicze elementy rzetelności. Połowa z nich uwzględnia doświadczenie, czy to swoje, czy innych podmiotów gospodarczych, oraz ich rekomendacje - mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Jak przedsiębiorcy weryfikują rzetelność potencjalnego partnera biznesowego
fot. Rzetelna Firma - Jak przedsiębiorcy weryfikują rzetelność potencjalnego partnera biznesowego
Jednocześnie uczestnicy programu Rzetelna Firma wskazali na źródła, z jakich czerpią wiedzę na temat potencjalnych partnerów biznesowych. Aż 42 proc. badanych zasięga opinii innych przedsiębiorców lub też znajomych, którzy mieli do czynienia z daną firmą.

Prawie jedna trzecia ankietowanych przedsiębiorców, celem weryfikacji rzetelności ewentualnego kontrahenta, korzysta z usług powołanych do tego instytucji, takich jak biura informacji gospodarczej czy wywiadownie. 12 proc. podejmuje decyzje na podstawie referencji i zaświadczeń zdobytych przez przedsiębiorstwo. Z kolei co dziesiąty ankietowany przedsiębiorca nie weryfikuje rzetelności potencjalnego partnera biznesowego.


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
Komentarze
comments powered by Disqus
To warto przeczytać










  
znajdź w serwisie

RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2017 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.