Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Rachunki za rozmowy telefoniczne zmalały o 50% przez ostatnie 10 lat

27-08-2010, 19:00

Podczas gdy mało kto publicznie wygłasza pozytywne opinie na temat wysokości swoich rachunków, badania nie pozostawiają wątpliwości. Z roku na rok na telefony wydajemy coraz mniej. Przynajmniej statystycznie.

Raport opublikowany niedawno przez amerykańską organizację GAO powinien być dobrą informacją dla osób, które wiele godzin spędzają z telefonem komórkowym w ręku

>>Czytaj także: Telefon komórkowy jako osobisty trener

Sonda
Zmiany wysokości rachunków za telefon są odczuwalne?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

Największe zmiany w sieciach telefonicznych od 2000 roku związane były z połączeniem rosnącego zainteresowania bezprzewodowymi połączeniami oraz nowymi operatorami komórkowymi - czytamy w raporcie. Obecnie, pomimo ogromnej liczby użytkowników telefonów, w Stanach Zjednoczonych 90 proc. rynku jest obsługiwane przez tylko czterech operatorów.

Dzięki wyraźnym liderom rynek stał się "bardziej wymagający dla regionalnych operatorów", to jednak pozytywnie odbiło się na kieszeni klientów. Konkurując z gigantami, często małe firmy oferowały znacznie ciekawsze finansowo propozycje.

Choć ze względu na dużą rozpiętość w czasie większość klientów prawdopodobnie nie zauważyła szczególnych spadków cen, jak ustaliło GAO, (włączając w to inflację) na przestrzeni dziesięciu lat od 1999 do końca 2008 roku rachunki spadły o ponad połowę.

Na dużą konsolidację panującą na rynku zwrócił uwagę między innymi Gigi Sohn, który zaznaczył, iż na dłuższą metę może być ona bardzo niebezpieczna. Takie trendy nie wpłyną dobrze na konsumentów pomimo chwilowych korzyści, jakie obecnie odnotowują - dodaje Sohn.

Choć pluralizm na amerykańskim rynku telekomunikacyjnym jest niewielki, żaden z operatorów nie zdołał zagarnąć go dla siebie więcej niż 30%. Zupełnie inaczej jest w świecie internetu, gdzie Google nie pozostawia zbyt wiele pola do popisu konkurencyjnym wyszukiwarkom. Nie wiadomo też, jak na rynek telekomunikacyjny wpłynie nowa funkcja Gmaila, która pozwala wykonywać rozmowy telefoniczne.

>>Czytaj także: Telefon zaufania rozgrzany do czerwoności przez nastolatków


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Ars Technica