Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

"Operator nie może odłączyć internauty bez powiadomienia"

GazetaPrawna.pl 07-06-2010, 09:07

Operator w żadnym przypadku nie może zerwać z nami umowy bez uprzedniego poinformowania o takim zamiarze. Co więcej, umowa powinna dokładnie określać, kiedy może zostać rozwiązana - wyjaśnia Maciej Chmielowski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Czy operator może zerwać umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych, gdy będziemy zalegali z płatnościami, i nie poinformować nas o tym?

Rzecz jasna nic nie zwalnia konsumentów z obowiązku opłacania rachunków telefonicznych. W przypadku zaległości operator ma prawo rozwiązać umowę z dłużnikiem. Nie może jednak tego zrobić ze skutkiem natychmiastowym, bez wcześniejszej informacji. Powinien powiadomić abonenta o zaległościach, np. wysyłając mu wezwanie do zapłaty, i wyznaczyć dodatkowy termin na ich uregulowanie. Dopiero w przypadku dalszych opóźnień może rozwiązać kontrakt.

Jakie jest stanowisko sądów konsumenckich w tych spornych sprawach?

Stanowisko UOKiK w tej sprawie poparł 28 kwietnia 2010 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (wyrok w sprawie klauzul stosowanych przez spółkę P4, operatora sieci komórkowej Play). W przypadku uprawomocnienia się wyroku sądu takie postanowienia zostaną wpisane do rejestru klauzul niedozwolonych. Od tej chwili operatorzy będą musieli wykreślić je z umów.

 

Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w wywiadzie Adama Makosza z Maciejem Chmielowskim z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) - "Operator nie może odłączyć internauty bez powiadomienia"

gazeta prawna


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *