Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

iPad: Wydawcy prasy czekają na debiut

Forsal.pl 01-04-2010, 07:05

Kiedy tygodnik "Time" powędruje w tę środę do drukarni, napięcie wśród redaktorów będzie większe niż zwykle. To wydanie będzie jedną z nielicznych aplikacji na iPada, dostępnych dla pierwszych nabywców tabletu Apple’a.

Przygotowanie wydania trwało znacznie dłużej niż zwykły cykl tygodniowy. Nazwaliśmy to Projekt Noe. Mieliśmy 40 dni i 40 nocy, żeby to zrobić. Nasi technicy dokonywali cudów – mówi Josh Quittner, redaktor naczelny.

Biblijne odniesienia mnożą się, bo szefowie mediów czekają na zaplanowaną na Wielką Sobotę premierę urządzenia nazwanego przez New York Times "tabletem Jezusa". Mogą jednak minąć miesiące, zanim będzie wiadomo, czy iPad oferuje wydawcom drogę do finansowego zbawienia. Apple pozwolił tylko kilku wydawcom – w tym New York Timesowi i Wall Street Journal – na pracę z tym urządzeniem i podczas amerykańskiej premiery w ten weekend dostępnych będzie tylko kilka dedykowanych aplikacji medialnych na iPada.

>>> Czytaj: iPad: magia i ciekawostki z umowy licencyjnej (wideo)

Pierwsze aplikacje różnią się od siebie znacznie pod względem prezentowanych modeli biznesowych, co sugeruje, że wśród wydawców nie ma zgody, jak wykorzystać kategorię urządzeń mobilnych, co do których mają oni nadzieję, że pomogą zmienić ekonomikę treści medialnych.

Time zaoferuje swoje amerykańskie wydanie papierowe z dodatkowymi zdjęciami, plikami wideo, kontentem międzynarodowym i aktualizacjami ze strony Time.com za tę samą cenę, co w kiosku. Należący do Hearsta tytuł Esquire powinien trafić do sprzedaży na iPada za podobną cenę 2,99 dolarów. To jednak o dwa dolary mniej, niż wynosi cena wydania papierowego.

Więcej na ten temat w Forsal.pl w tekście pt. Wydawcy prasy w napięciu czekają na debiut iPada firmy Apple

FT, Andrew Edgecliffe-Johnson, Tłum. TK

Forsal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Forsal.pl