Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Listy Czytelników

Oferta telefonów komórkowych w Play oraz ich problematyczna dostępność to temat listu, jaki dotarł do redakcji Dziennika Internautów. Czytelnik podaje, że na stronie głównej Play są reklamowane niedostępne telefony. Zdaniem operatora to naturalna sytuacja, ale mimo to... dostosował swoją stronę internetową do wymogów Czytelnika DI.

Treść listu Czytelnika z 28 listopada 2008:

Witam serdecznie,

Chciałem podsunąć Państwu sprawę nieuczciwego traktowania klientów przez sieć komórkową Play. Otóż chodzi o to, że na stronie i we wszystkich aktualnych cennikach mają zawsze podane kilka telefonów w bardzo promocyjnej cenie, ale tych telefonów nigdy nie ma. Co do ulotek można to jeszcze zrozumieć, ale czemu na stronie głównej dane są nieaktualne? Jest choćby toshiba g900 do kupienia w eshopie play za 1zł do każdego abonamentu, której nie można zamówić, jest samsung i600 itd.

Na moje zastrzeżenia dostałem z Play informację jedynie, że mogą mi zaoferować inny telefon (Czy nie o to w tym wszystkim chodzi? Klient się zainteresuje ofertą, a wtedy mu wciskają droższy/gorszy telefon). Nie jest to raczej uczciwe z ich strony.

Sklep Play - niedostępne telefony wymienione przez Czytelnika DI
fot. - Sklep Play - niedostępne telefony wymienione przez Czytelnika DI
Dziennik Internautów natychmiast skontaktował się z Panem Marcinem Gruszką, rzecznikiem prasowym Play. Marcin Gruszka wiąże fakt słabej dostępności telefonów z ich "najlepszymi cenami rynku". Jego zdaniem to "naturalne, że (telefony - przyp. red.) cieszą się dużym zainteresowaniem i szybko znikają z oferty Play". Ponadto Gruszka uważa, ze sytuacja dotyczy "na pewno kilku modeli". Na koniec podkreśla, że operator doskonale zdaje sobie z tego sprawę i nie jest to żadna tajemnica.

Redakcja DI spytała również, czy operator na stronie internetowej zamierza w jakiś sposób oznaczyć telefony chwilowo niedostępne, np. poprzez ikonkę lub napis "chwilowo niedostępny". Marcin Gruszka odpowiada:

Oczywiście wprowadzimy zmiany:

  1. W cenniku eShop, telefony chwilowo nieodstępne będą właśnie tak opisane.
  2. Usuniemy na czas niedostępności przycisk KUP (przekierowujący do eShopu) we wszystkich innych miejscach w portalu.

DI sprawdziło również, jakiej liczby telefonów sytuacja dotyczy oraz jaka jest dostępność telefonów w sklepach konkurencji: Ery, Orange i Plusa.

Losowo wybraliśmy 30 modeli wszystkich marek dostępnych w Play. 14 z nich, czyli ok. 47% była niedostępna, 16 telefonów (ok. 53%) można było zakupić. Przeglądając ofertę na stronach Ery, Orange i Plusa redakcja DI nie odnotowała problemów z dostępnością urządzeń.

Zapraszamy Czytelników do podzielenia się własnymi doświadczeniami z zakupów telefonów i ich dostępności u polskich operatorów.

AKTUALIZACJA

Na stronie internetowej Play w zakładce telefony pojawiła się nowa ikonka "KUP". Telefony oznaczone w taki sposób można zakupić w eShopie operatora. Nieobecność powyższej ikony oznacza brak telefonów  w sklepie P4.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl

UWAGA: UWAGA: Wybrane listy, przesłane do redakcji Dziennika Internautów, publikujemy, by umożliwić ich autorom dotarcie do szerszego grona odbiorców. Czytelnicy mogą podzielać zawarte w nich poglądy lub mieć odmienne zdanie - zachęcamy do wyrażania swoich opinii w komentarzach. Treści publikowanych listów mogą zawierać prywatne poglądy internautów, które nie odzwierciedlają poglądów redakcji DI. Listy prosimy kierować na adres: listy@di.com.pl