Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Netbooki coraz popularniejsze na aukcjach

14-08-2009, 10:42

Udział netbooków w liczbie komputerów przenośnych sprzedanych na aukcjach zwiększył się w tym roku do ponad 20% - wynika z raportu serwisu MobiManiaK, opartego o dane z serwisu Allegro. Najpopularniejsze okazały się urządzenia marki Asus.

Raport serwisu MobiManiaK oparto o dane dotyczące zakończonych transakcji w serwisie Allegro. Analizowane były wyłącznie aukcje "kup teraz". Odrzucono przedmioty z kategorii takich, jak "uszkodzone" oraz "akcesoria i części". Dane dostarczył serwis eRaport, specjalizujący się w analizie e-rynku.

Z raportu wynika, że zainteresowanie netbookami rośnie, mimo że całkowita sprzedaż laptopów w ciągu ostatnich sześciu miesięcy zauważalnie spadła. Teraz co piąty sprzedany na Allegro komputer przenośny to netbook.

W pierwszej połowie 2009 roku, średnia cena komputera typu UMPC wynosiła 1132,45 zł, podczas gdy za większe laptopy trzeba było zapłacić średnio 1836,71 zł.

Ponad 80% minilaptopów powstała w fabrykach należących do pięciu firm. Są nimi: Asus, MSI, Acer, HP/Compaq i Samsung. Największy udział w wartości sprzedaży ma marka Asus (29%). Na kolejnym miejscu uplasowały się MSI (19%) i Acer (14%).

Asus jest  także liderem pod względem ilości sprzedanych urządzeń. Od kwietnia do lipca 2009 na Allegro sprzedano prawie 600 laptopów z logiem EEE PC. Kolejne miejsca należą do Acera, który sprzedał niecałe 400 urządzeń.

MobiManiaK zauważa też, że ilość notebooków z zainstalowanymi procesorami AMD jest nieporównywalnie mniejsza od tych, które korzystają z układów Intela - 9% wszystkich sprzedanych urządzeń.

Najpopularniejszymi modelami netbooków w Polsce są: Samsung NC10, Asus Eee PC 1000HE, HP Mini 1099ew, Acer Aspire One oraz Asus Eee PC 904HD.

Więcej na ten temat w serwisie MobiManiaK: Netbooki rosną w siłę! Analiza rynku


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *