Microsoft zmienia strategię

22-10-2007, 14:12

Zamiast wydawać miliardy dolarów na spektakularne przejęcia, koncern z Redmond chce postawić na mniejsze firmy.

O nowej strategii firmy mówił w San Francisco jeden z jej szefów - Steve Ballmer. Zapowiedział on, że Microsoft podąży inną drogą niż konkurenci i nie będzie starał się kupować największych firm na rynku. Wypowiedź ta może zakończyć spekulacje na temat ewentualnego przejęcia portalu Yahoo! czy serwisu społecznościowego Facebook - donosi agencja Reuters.

Zakupienie firmy aQuantive za 6 miliardów dolarów było prawdopodobnie ostatnim wielkim przejęciem Microsoftu. Jej przedstawiciele doszli bowiem do wniosku, że strategia kupowania dużych firm sprawdza się na początku, potem trzeba poszukać własnej drogi.

Zgodnie z nową filozofią ekspansji, Microsoft będzie chciał przez najbliższe pięć lat kupować rokrocznie około 20 niewielkich, ale perspektywicznych firm w różnych segmentach rynku. Gigant ma obecnie 23 miliardy dolarów w gotówce, więc finansowanie tych transakcji nie będzie żadnym problemem.

Co ciekawe, w roku fiskalnym 2008, Microsoft wyda więcej na przejęcia firm niż na badania naukowe i rozwój. Informacja o planach firmy spowodowała niewielką zwyżkę akcji na nowojorskiej giełdzie Nasdaq.

Następny artykuł » zamknij

iGoogle już w 42 językach

Źródło: Reuters
Tematy pokrewne:  

tag przejęciatag Microsofttag aQuantive
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930