Microsoft silniejszy na rynku reklamy online

15-08-2007, 22:15

Największy zakup w historii Microsoftu przypieczętowany. Firma Aquantive, zajmująca się reklamą w internecie, jest już własnością koncernu z Redmond.

Już w maju br. Microsoft przeznaczył na to przejęcie 6 miliardów dolarów i jest to największa kwota, jaką jednorazowo wydał na zakup innej firmy. Dzięki temu jednak może mocno zaistnieć na rynku reklamy internetowej, zdominowanym do tej pory przez Google i Yahoo - donosi New York Times.

Zgodnie z zapowiedzią zarząd Aquantive podał się do dymisji. Akcje spółki będące w obrocie zostaną wycofane z rynku, a za każdą z nich Microsoft zapłaci ich właścicielom 66,50 USD, prawie dwukrotnie więcej niż były do tej pory warte na nowojorskiej giełdzie Nasdaq.

Na rynku reklamy internetowej, wartym obecnie około 40 miliardów, mimo istnienia wielu firm, pierwsze skrzypce bezsprzecznie grają Google i Yahoo. Dzięki przejęciu Aquantive teraz także gigant z Redmond może ugryźć spory kawałek tortu reklamowego. Firma juz zapowiada, że chce stać się jedną z dwóch największych w branży, a pomóc ma jej w tym technologia kupiona razem z firmą Aquantive.

Filarami przejętej spółki są internetowa agencja reklamowa Avenue A Razorfish, reseller "powierzchni" reklamowej Drive Performance Media oraz Atlas Media Console - firma doradzająca w zakresie zarządzania reklamą.

Następny artykuł » zamknij

Szef AllofMP3 niewinny

Źródło: New York Times
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930